מבצע "חרבות ברזל": מאות ישראלים נרצחו אתמול (שבת) במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על דרום הארץ, וכמעט 1,500 נפצעו. מספר האזרחים והחיילים שנחטפו לרצועה טרם ברור. אזעקות נשמעו הערב בגוש דן והשפלה. תושב מקיבוץ 'כפר עזה' מספר: ״נכנסנו מהבוקר לממ״דים עם בוא האזעקה הראשונה. נשארנו שם כשהבנו שיש חשש למחבלים בקיבוץ. הבנו שהם מתחילים להגיע לקיבוץ והסתתרנו בבתים. בזמן שאנחנו בממ״ד, קלטתי שהמחבלים התבצרו על הגג של הבית וירו משם".

נתניהו: "חמאס חוטף ורוצח ילדים, נפתחה מולנו מלחמה אכזרית"
"מראות שרואים באוקראינה": המחדל הביטחוני הגדול אי פעם?

"בהמשך, הם ירו צרורות על החלון של הממ״ד שלי ואחרי כמה שעות, הם חזרו וכרזו לי לצאת החוצה עם ידיים למעלה - תוך כדי שהם מתחזים לכוחות צה״ל", הוסיף. "אנחנו עדיין נצורים בממ״דים כבר שעות ארוכות, לא יכולים לדבר בטלפון או להשמיע קול כי מפחדים שימצאו אותנו ויפרצו את הדלת. לרוב האנשים נגמרה הסוללה או הקליטה. אנחנו נצורים כאן ומבקשים מהכוחות שיגיעו ויחלצו אותנו״.

תושבת אופקים מספרת: ״כשהחלו האזעקות ישר נכנסנו לממ״ד וראינו מהחלון את היירוטים. אחר כך היה דיווח על חדירת מחבלים, ואז סגרנו חלונות ונעלנו את כל הדלתות. מאותו רגע לא יצאנו מהבית. לקראת שש בערב, היו יריות סמוך לבית שלנו. מהבוקר אנחנו בהיכון עם סכינים ומספריים כהגנה עצמית, לקחנו את כל מה שיכול לעזור לנו.

פגיעה ישירה ברכבים באשקלון (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אנחנו צופים בתמונות של חדירות מחבלים בבתים לידנו באופקים, יש פה כאוס אחד גדול. בנוסף לפני כמה שעות ירו בבעלה של השכנה שישב ועישן בגינה, היא שמעה את זה מתוך הממ״ד וכעת עדיין נצורה בתוכו עם הילדים חרדה גדולה לדבר או לזוז שלא יפגעו בה. בעלה שוכב ומדמם עדיין בחצר - והיא חוששת שהמחבלים גם כן״.