ירי בוצע מלבנון הבוקר (ראשן) לעבר הר דב שבצפון. בתגובה, צה"ל תקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון. מצה"ל נמסר כי הצבא ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל. זמן קצר לאחר האירוע, ארגון הטרור חיזבאללה נטל אחריות על הירי מלבנון.

ישראל מתעוררת לבוקר שחור: מעל 300 נרצחים, לראשונה: ירי בגבול הצפון
תקרית בגדר בלבנון: פעילי חיזבאללה ירו באוויר - צה"ל השיב באש 

בתוך כך, צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הר דב. בין התשתיות המותקפות נמצא האוהל שהקים חיזבאללה במרחב. צה"ל עדכן כי כלי טיס מאויש מרחוק ביצע את תקיפת התשתיות באזור.

טל לב רם, הפרשן הצבאי של מעריב, עדכן ברדיו 103FM כי "היו דיווחים ראשוניים על ירי פצצות מרגמה באזור הר דב. זה איזשהו היבט ראשון, שאנחנו מקבלים עדכון על משהו שקורה גם בגזרה הצפונית. אמרנו שהעיניים צריכות להיות כל הזמן לכיוון צפון. זה עוד איזשהו שינוי קצת בעלילה".  

בעקבות האזעקות, אירועי הירי וחדירת המחבלים לדרום הארץ, גם בצפון העלו אתמול כוננות במערכת הביטחון מחשש לירי מלבנון. במספר יישובים פרסו את כיתות הכוננות בשטח ותגברו את מערך כוחות הביטחון. מספר פעילי חיזבאללה התקרבו לגדר סמוך למטולה כשהם רכובים על אופנועים וירו באוויר. כוחות צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעברם, לאחריו המחבלים התרחקו. צה"ל עדכן כי כעת מתקהלים בנקודה כ-40 אנשים.