מבצע חרבות ברזל: תא"ל במיל' אביגדור קהלני התייחס היום (ראשון) ללחימה הקשה בדרום בריאיון לחדשות 12, ואמר: "אנחנו בשבר עמוק, המצב פסיכולוגית הוא שהעם הופקר".

היום השני למלחמה: מעל 350 נרצחים, הלחימה בעוטף טרם הסתיימה
"אנשים בממ"דים שמעו איך רוצחים את שכניהם, בארי לא יחזור להיות בארי"

קהלני, שלחם במלחמת יום הכיפורים, ואף קיבל על השתתפותו בלחימה את עיטור הגבורה, הוסיף: "ביום הכיפורים לחמנו ובסוף ניצחנו - לא יודע איך נסיים כאן, אבל תחושות האזרחים שזועקים מהממ"ד ושמחפשים נעדרים יובילו למועקה עמוקה כלפי המדינה".

ישראל מנסה להתאושש ממתקפת הפתע הרצחנית שכבר גבתה את חייהם של לפחות 350 איש ופצעה למעלה מ-1,800 בני אדם. זאת, לאחר שכ-200 מחבלי חמאס פרצו אתמול ליישובי עוטף עזה, השתלטו על בתים ולקחו בני ערובה ואף חטופים רבים לשטח הרצועה. במקביל, אלפי מטחי רקטות נורו במהלך היממה האחרונה מרצועת עזה לעבר גוש דן, אזור השרון, השפלה ודרום הארץ.

פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום:  אריק מרמור פלאש 90)
פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום: אריק מרמור פלאש 90)

מוקדם יותר היום, דיווחה רשת RT כי שוטר מצרי פתח באש לעבר קבוצת תיירים ישראלים באלכסנדריה, וכי שני ישראלים נרצחו. הדיווח ציטט את דבריו של מקור במשטרה המצרית. ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מכירים את הדיווחים והנושא בבדיקה, נעדכן בקרוב".

בתוך כך, כוחות הביטחון, בהם כוחות ימ"מ ומשטרה, ניהלו מרדף אחר ארבעה מחבלים שחטפו רכב מעוטף עזה ונסעו צפונה. המרדף התנהל מצומת זיקים עד מושב אמונים, והוביל לקרב יריות בסמוך לצומת אשקלון. בסוף העימות, הרכב נוטרל וארבעת המחבלים חוסלו.