בימים טרופים אלו, מסתובבות ברשתות החברתיות שמועות שונות על נסיבות חדירת המחבלים לישראל, ועל תכנון המבצע מבעוד מועד. ישנם גולשים הטוענים שבעקבות עיבוי והתרכזות הכוחות ביהודה ושומרון, הכוננות בגבול עזה לא הייתה מספיק גבוהה. מאידך, תושבים אחרים טוענים שחדירת המחבלים לישראל תוכננה ויצאה לפועל בעזרת משתפי פעולה מישראל ואף כאלה שמשרתים בכוחות הביטחון. 

היום השני למלחמה: מעל 350 נרצחים, חילופי אש במוקדים רבים
"אנשים בממ"דים שמעו איך רוצחים את שכניהם, בארי לא יחזור להיות בארי"
אלמוג כהן בעדות מטלטלת: "המחבלים באו עם מפות של אופקים"

"משהו לא מסתדר כאן בשום צורה", כתב מאור בוזגלו, כדורגלן העבר ישראלי, והוסיף: ״זה לא שהם פרצו אלינו עם חלליות או מטוסים בלתי נראים - אלא עם רכבים רגילים, אופנועים רגילים, רגלית!!! בלי שאף אחד יפריע להם! בלי שאף מסוק יוקפץ פשוט פתחו גדר נכנסו ויצאו. זה מחדל עצום ובגידה של מישהו מבפנים!! אחרת אין הסבר לטירוף הזה. ימים יגידו".

בדבריו עורר סערה, וישנן אף קריאות ברשתות לפטר אותו מערוץ הספורט בו עובד. גולשת בשם סיגל כתבה בטוויטר: ״כשמבינים שמנהיגי היהודים בגדו באנשים שהנהיגו מאז ומתמיד, שיקרו להם וטבחו בהם לטובת הנהגה אחרת חיצונית - בדיוק כמו גולדה ומשה דיין במלחמת יום כיפור. הכל מסתדר, כן בגידה מבפנים. לא יצליח לאף אחד יותר להסתיר את זה״. 

עוד הוסיף גולש אחר לטענת הקונספירציה: ״כשהשמאל מתחיל לדבר על ממשלת חירום ואחדות, זה חשוד מאד ורק מחזק את זה שהייתה בגידה מבפנים - והכל תוכנן מראש. רק טמבל יאמין ששעות על גבי שעות חמאס הרג, נכנס ויצא ולקח שבויים ואין מענה הולם. ברור שהשלטון במדינת ישראל בגד בנו - וכל זה נועד לצורכי ממשל ביידן״, כך כתב.

מגי אוצרי, גולשת אחרת הוסיפה לדבריה וטענה כי ״זעקנו כשראינו איך המוני חיילים מבלים זמן יקר בבייביסיטר לנערי גבעות שעושים שלומית בונה סוכה בחווארה, במקום לעשות את העבודה שלהם - שהיא להגן על גבולות המדינה. מי חייב לעמוד למשפט על הפקרת אזרחים למוות?״, כך כתבה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתייחס בהודעתו בין היתר לשמועות שמופצות ברשתות: ״עם ישראל קם לבוקר מהקשים בתולדותיו. הכאב הוא עצום, וגם הכעס. אבל בשום אופן אל לנו לתת יד להפצת שמועות וקונספירציות שנועדו לזרוע בלבול וחרדה ולהחליש אותנו מבפנים. למרות הכל, נדע ימים טובים יותר. יחד נרסק ונמוטט את האויב האכזר וננצח. אין לנו אופציה אחרת״. 

מירב כהן, חברת הכנסת מטעם ״יש עתיד״ הגיבה גם לשמועות שהופצו וכתבה: ״כאילו חסר לנו כאב וצער, התעוררנו הבוקר לתיאוריות קונספירציה הזויות ומרושעות בדבר "בגידה מבפנים". בבקשה לפחות בנקודת השפל הזו בחיינו תחדלו מהפייקים האלו״, הוסיפה. ״תעצרו את הזרקת הרעל הבזוי הזה לעורקים של החברה שלנו. ‏מי שהעז לכתוב דברים מרושעים כאלו, בבקשה שימחוק. ‏לפנינו ימים קשים ביותר של לוויות, לפחות לרגע תעצרו ותחשבו״.