אחד הסרטונים הראשונים שהוצפו בקבוצות הוואטצאפ משבת בבוקר הזוועה בשדרות, היה זה שבו נראית ניידת משטרה שחורה חולפת על פני הטנדר ועליו המחבלים, אחת החוליות הראשונות שחדרו אל שדרות והשאלה שרצה אל המוני ישראל הייתה "איך השוטרים לא מגיבים לירי?".

לאחר שחילץ אזרחים מהעוטף: הציבור שינה את דעתו על יאיר גולן?
מבצע חרבות ברזל: יותר מ-700 נרצחו, פינוי יישובים הופסק בשל חילופי אש

כששומעים את לוחמת מג"ב דרום סמ"ש יעל גוטליב בת ה-21 שהייתה בניידת השחורה וחייה ניצלו בנס לאחר שנפגעה מירי המחבלים ניתן להבין את מה שהתרחש שם ואת ההפתעה הגדולה. "התחלתי משמרת בוקר באשקלון. מיד התחילו התרעות, נפילות ואז הוכרז "פלש פלשת" שזו חדירה של מחבלים והיינו צריכים לנסוע לזיקים וקיבלנו מידע שיש ואן עם חמישה מחבלים ונשארנו שם כדי לראות אם הוואן מגיע לכוון שלנו. ואז עלה בגל שמחבלים מגיפים את תחנת משטרת שדרות והם מבקשים סיוע מידי. שמענו את זה אז נסענו לכיוון של תחנת שדרות. הגענו לכיכר ששמאלה זה לתחנת המשטרה וישר זו הכניסה מאחור. לא רצינו להגיע מהחזית של התחנה כי ידענו על המחבלים והחלטנו לבוא מאחור".

"הגיע רכב מולנו ובהתחלה לא שמנו לב והוא התחיל ממש מרחוק שעוד לא קלטנו אותם בכלל. ורק אחרי כ-150 מטרים הניידת שלנו שספגה יריות נעצרה", הוסיפה. "למזלנו הם לא קלטו שהניידת נעצרה. ירדתי מהרכב וזיהיתי סוג של מקלט, דרכתי את הנשק והסתתרתי שם עד שפינו אותי לבית חולים אסותא".

נראה היה שאתם לא מגיבים?
"הכל קרה מהר וכשהבנו שבוצע ירי לעברינו מיד שלפתי את הנשק וכשהתכוונתי לבצע ירי חטפתי כדור ביד וכדור נוסף שחדר דרך האף עד מתחת לארובת העין כך שלא יכולתי להגיב. ירו עלינו ללא הרף ולפי הרופאים סנטימטר אחד ימינה או שמאלה והייתי מאבדת את העין במקרה הטוב ובמקרה הרע לא הייתי מתראיינת היום".

נקלעתם לסיטואציה לא פשוטה לפי התיאור שלך, ובהמשך היום את מקבלת עדכונים לגבי הזוועות. איך ההרגשה?
"אני לא יודעת איך להסביר את זה במילים", סיכמה. "אתמול הייתי כל כך בחרדה ותוהה איך זה שלא נהרגתי. זה סיוט שלא מרפה. אני לא מצליחה לישון ולהירדם. כל פעם שאני עוצמת עין אני חוזרת לאותם רגעים שפותחים עלינו בירי. זה חלום בלהות ולא יודעת איך להשתחרר מזה".