מבצע חרבות ברזל: דובר צה״ל תת אלוף דניאל הגרי דיבר הבוקר (שני) וביקש לתת תמונת מצב עדכנית בנוגע ללחימה, "צה״ל עבר לגלי תקיפה ברצועת עזה בתקיפה בבית חנון על 120 מבנים שבהם היו ריכוזי כוחות של חמאס".

ארה"ב הייתה ונשארה הנכס האסטרטגי הגדול ביותר של ישראל | בן כספית
משפחות הנעדרים בחמ”ל הדמעות: "חוסר המידע נורא"

בפתח דבריו אמר: "תוך פחות מ-20 שעות הוצאנו ארבעה גלי תקיפה של חיל האוויר בהם הותקפו 800 מטרות, בכל גל תקיפה לקחו חלק 50-60 מטוסים. בבית חאנון סגעיה באחת לפנות בוקר - 25 מטרות תשתית של חמאס הושמדו בשני מוקדים בגבול. הגל הרביעי שבו יש 500 מטרות התבצע עכשיו בכל רחבי הרצועה. סה״כ מתחילת הלחימה הושמדו 1,200 מטרות".

"הותקפו 21 בניינים רבי קומות בעיר עזה שהייתה בהם אינדיקציה ששימשו לטרור", המשיך. "יש מאות מחבלים הרוגים ברצועת עזה, על פי הדיווחים 425 הרוגים מחבלים בעזה. ועוד מאות מחבלים הרוגים בעוטף על פי הערכות בין 300-400, ומעל 2,000 פצועים בעזה".

"יש עכשיו בעוטף עזה שישה מוקדים שהגדרנו אותם עדיין פתוחים. בכפר עזה היה דיווח על זיהוי של שבעה מחבלים שהסתתרו בשטח פתוח ועל פי החשד נבדק פיר של מנהרות. בבארי היו דיווחים על 70 מחבלים ויש דיווחים על מחבלים שמתבצרים בבתים בנוסף למחבלים הרוגים", הוסיף.

"בעלומים דווח על ארבעה מחבלים, וגם בנירים דווח על מספר מחבלים. בניר עוז היה דיווח גם כן על ארבעה מחבלים וכן גם בחולית שם זוהו מחבלים. הסיפור הגדול זו הלחימה בתוך העוטף. קומנדו 13 לקחה בשבי בכיר בכוח הימי של חמאס, המוגדר כסגן מפקד אבל נחשב משמעותי שם", אמר.

לאחר מכן אמר: "חיל הים והשייטת הרגו עשרות לוחמים מהכוח הימי או כאלה שניסו להגיע בסירות במהלך הפעילות. פינוי הישובים בסמוך לגדר נמשך על פי התוכנית בהתאם ללחימה. אנחנו בכל הזירות במוכנות בדגש על פיקוד הצפון ואזור הגבול. בשלב הזה אין אירועים בגבול הצפון. האמריקאים מורידים לכאן נשואת מטוסים ויכולות צבאיות נוספות. זו לא רק הקרנת עוצמה של האמריקאים אלא גם יצירת תמונת מצב מודיעינית משותפת בדגש על הסתכלות כלפי האיראנים".

בנוגע לגיוס מילואים אמר: "גייסנו מאות אלפים אנשי מילואים. אנחנו ערים לביקורת שעלתה בחלק מהמקומות בנושא אוכל וציוד ואנחנו מתמקדים בנושא זה לאות שבנשוא האוכל הציוד אנחנו מטפילם במקום שהיו פערים".

"אין מחסור בציוד בצה״ל ובמקום שיש פערים נטפל", הוסיף. "מבחינת חללים אנחנו מעדכנים באתר שפתחנו ומוציאים את השמות. עד עכשיו הודענו על 73 חללים למשפחות. לקחנו אחריות על כל נושא הנעדרים, האלוף במיל' ליאור כרמלי מונה לטפל בזה כאשר לקחנו אחריות גם על האזרחים, ננהל קשר אישי עם המשפחות".

בנוגע למעורבות אפשרית של איראן אמר: "היא כמובן משמעותית אבל אנחנו לא יודעים להגיד על תיאום ישיר באירוע זה בין חמאס לאיראנים. איראן כמובן תומכת פעילה ומממנת באופן כללי את חמאס - זה ברור".

"מול חיזבאללה אנחנו מוכנים לכל דבר", אמר בסיום דבריו. "אין אינדיקציה למשהו חריג כרגע למעט מה שהיה בהר דב. בבארי אנחנו פגענו במחבלים שהיו שם, על הגדר אנחנו פרוסים עם טנקים אל מול פרצות בגדר והרגנו מחבלים על הגדר. אנחנו נעדכן לגבי הנעדרים כאשר תהיה תמונה ברורה".