מבצע חרבות ברזל: עדותו המטלטלת של אביתר אדרי, שהוריו היו נצורים בביתם באופקים עם מחבלים. אדרי שוחח היום (שני) עם 'מעריב' ושיתף בסיפורו הלא ייאמן ונתן מסר קורע לב לעם.

קבינט מצומצם והקפאת חקיקה: המחנה הממלכתי הציג את דרישותיו
סקר מעריב: רוב מוחץ של הישראלים בעד הקמת ממשלת חירום לאומית

סיפרת שאמא שלך התקשרה אליך ואמרה שיש יריות

"אני התקשרתי לאמא שלי להגיד לה שתכנס למרחב המוגן. תוך כדי השיחה היא אמרה לי שהיא שומעת יריות ואז התנתקה השיחה. פתחתי את הטלפון והבנתי שקורה משהו, התלבשתי והגעתי לכיוון הבית, החניתי את הרכב ושמעתי מלא פיצוצים.

רצתי לכיוון חבריי בשטח וזיהיתי מספר גופות של חברים שאני מכיר. כאוס מטורף, רעשים של ירי מכל מקום. אמרו לי שמתנהל קרב יריות עם מחבלים, חברתי לכוח נוסף שנמצא על החומה מחוץ לבית. פגשתי את סמל הצוות שלי, אמרתי לו שזה הבית של ההורים שלי והוא אמר לי שהוא יודע".

"חרבות ברזל": תקיפת מטרות של חמאס ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

פה הבנת שיש מחבלים בתוך הבית?

"כן, לא ידעתי איך אצא מזה, הייתי בטוח שאכנס הביתה ואראה גופות שלהם. שמרתי על קור רוח, זיהיתי קלעים על הגגות וכל הבית שגדלתי בו היה מחורר. ניהלנו משא ומתן עם המחבל, לפני שהוא ירד, אבא שלי צעק שהמחבל מכין רימון בלי ניצרה. המחבל ירד עם אמא שלי כשהוא מחזיק אותה, הוא ירד עם חיוך על פרצופו. ניסיתי לשמור על קור רוח, הוא ישב איתה במעבר חדר המדרגות וחייך, שמרתי על איפוק".

"השעות עברו, והם החליטו להעלות את אמא שלי למעלה", המשיך. "החבר'ה של הימ"מ הגיעו, קראו לי הצידה ואמרו לי שאני מעורב פה רגשית, ושאתן להם לעבוד. רציתי להגיב אמוציונלית אבל שמרתי על קור רוח כי יש פה משהו גדול ממני. בשלב מסוים אחרי ששרטטתי לחבר'ה של הימ"מ את הבית, אחד הבכירים ניגש אליי ואמר 'נעשה הכל כדי להציל את הוריך'".

"אמרתי לו שאני רוצה להיכנס איתם, הוא אמר לי שאין סיכוי. ידעתי את התשובה עוד לפני שענה לי. הורדתי שוב את הראש ואמרתי לו 'תעשו מה שאתם יודעים לעשות'. הוא הבטיח לי שיציל אותם בחיים, אמרתי לו שהוא לא יכול להבטיח לי דבר כזה אבל שאני יודע שהוא יעשה את הכי טוב שלו".

לאחר מכן סיפר: "בדמעות בעיניים תפסתי אותו באפוד ואמרתי לו וללוחמים שלו 'חברים אני אוהב אתכם, תעשו מה שאתם צריכים גם אם זה אומר שאתם צריכים לירות בהורים שלי ולפגוע בהם כדי להרוג את המחבלים ואתם תינצלו', הוא חיבק אותי".

"לקראת השעה שלוש בלילה הבנתי שזה הולך לקרות ואני בחרדה", סיפר. "זזתי ממקום למקום, אחד מרכזי המודיעין תפס אותי ואמר לי בוא נתפלל. אני לא אדם מאמין אבל התחלתי להאמין שוב, עשיתי פעם ראשונה בחיי את 'שיר המעלות'. הוא ביקש ממני שלא אעשה שום דבר. נתתי לו את המילה שלי.

שמענו פיצוץ אטומי והבנתי שקורה משהו בבית ויש קרב. שמענו עוד שני פיצוצים. היו רימוני רסס והיה להם גם טיל לאו. נפלתי על הרצפה החזקתי את הראש והאקדח ביד עם כדור בקנה. צעקתי שההורים שלי נהרגו. קמתי ובאתי לצאת, הרכז מודיעין תפס אותי ואמר 'הבטחתי לי, אמרת מילה', נעמדתי ואמרתי לו מילה זה מילה".

"שמעתי דיווח בקשר 'בני הערובה חולצו הם בחיים, פצוע לימ"מ והכלב גם פצוע'. שמעתי את אמא שלי נגררת החוצה וצורחת, הרגשתי תחושת הקלה מטורפת, לא האמנתי שהיא תצא בחיים"

מה שלום אמא ואבא שלך עכשיו?

"אבא שלי יצא אחריה, הם בריאים ושלמים. חוויה מטלטלת. מה שקורה במדינה וכל ההרוגים - אנחנו בסרט מלחמה. בנימה אישית אני רוצה לומר לכל עם ישראל - תזכרו אותנו, תחבקו אותנו ותזכרו שאנחנו רוצים לעשות את העבודה בסך הכל. החמאס רואה שאנחנו נקרעים פה מבפנים והם מנצלים את זה".