בוקר שלישי למלחמה, וכמות ההרוגים, פצועים, חטופים ונעדרים גדולה, חיילים ואזרחים. יש הרבה גילויי גבורה של אזרחים שהגנו עם משפחותיהם וחיילים שנלחמו בגבורה והרגו הרבה מאוד מחבלים. עם זאת, יש כמות גדולה של נפגעים, בעיקר מ-24 השעות הראשונות, בצה"ל פועלים במהירות על מנת לגבש תמונת מצב ולשקף אותה לציבור. כשיש זיהוי מיד מודיעים למשפחות. 

דיווח: איראן סייעה בתכנון המתקפה נגד ישראל ונתנה לה אור ירוק
הנשים החטופות ישוחררו בעסקה? גורם בחמאס: "לא מתנגדים" | דיווח

במקביל בצה"ל מסייעים למשטרת ישראל בזיהוי אזרחים והוצאת ההודעות בעת הצורך. הוקמה התארגנות לטובת חטופים שככל הנראה נמצאים בעזה - ניצן אלון מרכז בצד המודיעיני, בשיתוף פעולה עם אמן ושב״כ. 

יש איגוד נתונים עם משטרת ישראל ופיקוד העורף ומכאן מתחילים להבין מי נמצא בצד השני, וכבר נמסרו הודעות לחלק מהמשפחות. כשיש מידע גורמי הביטחון קודם כל מודיעים למשפחות ורק אז לציבור. 

יש שני מוקדים לסיוע, אזרחי וצבאי. מוקד 105 של משטרת ישראל הוא מוקד לאזרחים, ומוקד צבאי, 3 מספרים, 51 מוקדניות וקצינים שוהים בו יום ולילה. פיקוד העורף יודיע האם אפשר לצאת להלוויות של הנרצחים באופן גורף. 

הצבא הופתע בהיקף, העיתוי, בעוצמה ובאכזריות אבל בה בעת יש במלחמה הרבה גילויי גבורה, התקפות רבות בתוך הרצועה, והמשימה היא לעבור טיהור מלא. התקווה היא להצליח לייצר תמונת מצב בהירה במהרה.