מבצע חרבות ברזל: כוחות צה"ל הרגו היום (שני) ארבעה חמושים שחצו לשטח ישראל משטח לבנון, בצד הישראלי נפצעו שישה בני אדם באירוע. מנגד, גורם רשמי בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הארגון לא ביצע שום חדירה לתוך ישראל וכן כי בארגון מסרו לממשלת לבנון: "לא נצטרף ללחימה מול ישראל". הג׳האד האסלאמי לקח אחריות על החדירה מלבנון.

בעקבות האפשרות להתפתחויות בגזרה הצפונית: הנחיות לתושבי הצפון

כמו כן, זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, אחד השיגורים נפל בשטח לבנון. כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי. כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של ארגון חיזבאללה. שתיים מהן עמדות תצפית והשלישית עמדה המשמשת את כוחות הארגון בחירום. על פי דיווח ברויטרס לפחות פעיל אחד נהרג. כל שערי הישובים בגזרה נעולים, מתבצעים סיורים באזור על ידי כוחות הביטחון לשלילת מחבלים נוספים. לאור הנחייה של צה"ל בעקבות חשש לחדירה, תושבים במרחק 0-10 ק"מ נדרשו להיכנס למרחבים מוגנים ולנעול בתים בישובים צמודי גדר. 

פיקוד העורף - על מספר יישובים בצפון הארץ להיכנס בשעה זו למרחבים המוגנים:
אביבים, אדמית, ברעם, ג׳ורדיח, א נוואקיר, דוב״ב, דישון, דפנה, זרעית, חניתה, טוליפ, יובל, יפתח, יראון, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, מתת, נטועה, עג׳ר, עראמשה, ראש הנקרה, שומרה, שלומי ושתולה.

כזכור, רק אתמול בוצע ירי מלבנון לעבר הר דב שבצפון. בתגובה, צה"ל תקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון. מצה"ל נמסר כי הצבא ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל. זמן קצר לאחר האירוע, ארגון הטרור חיזבאללה נטל אחריות על הירי מלבנון.

גבול ישראל-לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
גבול ישראל-לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

בעקבות אפשרות להתפתחויות בגזרה הצפונית, ובהתאם להנחיות גורמי הביטחון, תושבים שנוכחותם לא נדרשת ביישובים סמוכי וצמודי הגדר, קיבלו המלצה למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור קו העימות בצפון ולהתפנות מבתיהם בשעות הקרובות. 

מהמועצה האזורית ״מעלה יוסף״ נמסר: ״יש המלצה למשפחות שיש להם מקום להתארח - להתפנות ב-24 עד 48 שעות הקרובות לאזור עורפי יותר״. כמו כן, גם במועצה האזורית גליל עליון מסרו לתושבים כי ״מי שנוכחותם לא נדרשת ביישוב - מתבקשים למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור. הינכם מתבקשים להכין תיק לזמן ממושך״. 

ראש מועצת ״מטה אשר״ משה דוידוביץ מסר: ״תושבים ותושבות יקרים, ימים קשים עוברים עלינו ועל מדינתנו. אני ער לסיטואציה המורכבת שנפלה עלינו - ונצא מחוזקים ממנה. בעקבות ירי של טילים הבוקר למוצב דוב - הנחתי את מנהלי הקהילות ביישובי צמודי גדר לפעול באופן יזום ולפנות את התושבים ליישובים עורפיים. אני מאחל לנו ימים שקטים״.

במועצה האזורית גליל עליון מוסרים לתושבים כי ״תושבים שנוכחותם לא נדרשת ביישוב - מתבקשים למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור. הינכם מתבקשים להכין תיק לשהייה ממושכת״.