סרן עמית גפני, קצין אג"ם של גדוד 450 מחטיבת ביסל"ח מספר על אירוע חדירת המחבלים בקיבוץ רעים, היכן שהתרחשה מסיבת הטבע.

טרגדיה: עובד חברת חשמל ומאבטחו נהרגו בטעות מאש כוחותנו
חוסלו מחבלים שחדרו מלבנון; חיזבאללה טען שלא יצטרף ללחימה | כל הפרטים

״בשבת לפנות בוקר, התחלנו לקבל התרעות ולהבין שנכנסים למערכה״, מתאר סרן עמית גפני. "הגדוד נערך להקפצה בשבע בבוקר, אז עדיין לא כל כך ידענו מה קורה. החלו להגיע אלינו התרעות על חדירות מחבלים, המשכנו לסרוק בקפידה את השטח והגענו לאזור שבו המסיבה התקיימה בקיבוץ רעים".

״ראינו שם אנשים ברכבים מחוררים ופצועי ירי בדרגות שונות. השארנו את הרופא הגדודי לטפל בפצועים, ובהוראה של מח״ט דרומית, המשכנו לכיוון צומת ״מעון״, והתחלנו במרדף אחר מחבלים שניסו לירות עלינו. הבנו שהם כבר הספיקו לברוח וחמקו לצומת רעים - שם הייתה התארגנות גדולה של מחבלים. גיבשנו מחדש את האסטרטגיה, והבנו שצריך להגיע בזריזות לשם. הגענו לפאתי צומת רעים, מעל הגשר שחוצה את נחל הבשור - ומשם נזרק על כוח של מחלקה והחפ״ק של המג״ד רימון. הבנו שאנו נכנסים להתקלות, ניסינו לשלוט על המחבלים - ואני רואה 2 מחבלים שמנסים לברוח. אני והמג״ד פתחנו באש, הרגנו מחבל אחד ובהמשך את המחבל השני פצענו והבאנו אותו לכוחות המשטרה", סיפר הסרן.

"לאחר מכן שמענו צעקות של כיתת כוננות שמזהה חולייה שבורחת צפונה", הוא המשיך. "רצנו לכיוון של הכיתה, שהחלו לדלג לכיוון החוליה. תוך כדי הסריקות, קלטתי לפתע שני רכבים שנראו לי חשודים על שביל עפר, והחלטתי שאני בתור קצין האג״ם, הולך לסרוק את הרכב בזמן שהמג״ד מפקד על אירוע סריקת המחבלים".

"הגיע איתי קצין הקשר שנעמד מאחוריי, וזיהיתי שהמושב הקדמי ברכב שכוב לאחור. זה כבר היה נראה חשוד ואז התקרבנו עוד יותר לרכב, וחשדתי שהאדם שיושב שם הוא מחבל, שלבש בגדים שחורים וכפייה. הוא הבין שאנחנו הולכים לתפוס אותו, והחל למלמל בערבית ״אללה אכבר״. לפי הלבוש, המלמול והשפה - אתה מזהה שאתה עומד מול מחבל", סיפר.

מחבלים פתחו באש במסיבת טבע ליד קיבוץ בארי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"במקביל, שמעתי מתא המטען קול זעקה - ״הלפ מי, תעזרו לי״. אז אני מבין בוודאות שזה מחבל שניסה לחטוף אישה לרצועת עזה, יורה בו והורג אותו. לאחר הצעקות, קצין הקשר הגדודי פתח את תא המטען של הרכב וראינו לפתע נערה שיוצאת ממנו. היא חיבקה אותי כאילו אני המושיע שלה והחלה לבכות בהיסטריה. לקחנו אותה למקום מוצל, ואחר כך ליוונו אותה למשטרה והמשכנו בסריקות לכיוון כיסופים", שיתף.

"היא סיפרה שהמחבל התחזה לאזרח ישראלי שקלט שהיא במצוקה לאחר היריות במסיבה, ואמר לה ״אני רוצה לעזור לך, בואי איתי״ ואז החל להרביץ ולתקוף אותה, ונעל אותה בתא המטען. הוא כבר ממש התחיל נסיעה לכיוון עזה על ציר מסוים שמוביל לשם, והיה קרוב לשם ממש. בקלות היא הייתה יכולה להיות עכשיו בין החטופים. אני שמח שחתרנו למגע עם המחבל ושהצלחנו להשיב אותה. אני עושה את העבודה שלי, ובכל יום כשאני קם בבוקר, אני מבין את הזכות שנפלה בחלקי להיות לוחם ולהגן על אזרחים במדינה", אמר.

לסיכום ציין הקצין: "אנחנו מבינים שהמצב הולך ומחמיר בכל הארץ - המטרה שנערכתי אליה מרגע גיוסי היא להציל ולעזור לאזרחים. יחד עם המצב הקשה, חשוב שאזרחים ידעו שהצבא ערוך ומוכן להכל. אנו מיוצבים וחזקים וכאן כדי להגן ולשמור על כולם. לאחר התפיסה, המשכנו למשימה הבאה שלנו בכיסופים, ושם ראיתי את העיניים של האזרחים נשואות אלינו - החיילים והקצינים. אני גאה בכל הלוחמים שלי ובפה מלא יכול להגיד שאנחנו שומרים על כולם, ומבצעים את המשימה שלשמה התגייסנו. זו החובה והזכות שלי. אנחנו כאן חזקים בשביל עם ישראל כולו״.