דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי נשא דברים בשיחה הבוקר (שלישי), והתייחס לנושאים השונים בצל הלחימה הקשה מול עזה: "אנחנו ביום הרביעי למלחמה. עזה במיקוד. המשך תקיפות מהאוויר. השפעה של מזג האוויר. מוכנות גבוהה לזירה הצפונית. מסתכלים על כל המדינות במזה"ת שבהן יש פרוקסי איראני. חשיבות גם להרתעה האמריקאית". 

חמאס איים בהרג החטופים; מדינות במערב בהצהרה משותפת: "תומכים בישראל"

בנושא החטופים והנעדרים: "האלוף ליאור כרמלי עם אנשי אכ"א מגיע למשפחות. הגיעו ליותר מ-30 משפחות חטופים. האלוף ניצן אלון מרכז מאמץ מודיעיני בנושא השבויים והנעדרים. ייקח לנו עוד כמה יממות לבסס את התמונה. בצה"ל יש 122 חללים עד לשעה זו. נכון לרגע זה אין היתקלויות בעוטף".

על התקפות צה"ל, אמר: "מאמץ תקיפות אדיר. בכל מקום שבו יש חמאס נופלות פצצות במהלומות כל 4 שעות. גל התקיפות על שכונת הפאר רימאל בלב הרצועה נמשך יותר משעה וחצי. נתקפו בו מאות מטרות. ב11 בלילה גל תקיפות נוסף של מאות מטרות בחן יונס בו נתקפו מאות מטרות. זיהינו נקודות כינוס. אל פורקאן, סגעייה, רימאל, אלפי טונות של חימושים לסוגיהם. צה"ל מנהל כלכלת חימושים. משתמש בחימושים עם מקסימום נזק. אחרי שעשרות מחבלים נהרגו בים הם כבר לא שולחים מחבלים בים או באוויר". 

על ההגנה ביישובי העוטף: "השגנו שליטה. עוסקים בטיהור המרחב. טיהור הגדר. אף כניסה מהגדר לא הייתה בשלב הזה. אין מנהרות בשטחנו. היתקלות אחת בלילה של גדוד 51 בסעד עם מחבל אחד. אנחנו עם רקם ויהלום על הגדר. הגדר מוחזקת. הישובים צמודי גדר פונו לגמרי חוץ ממי שלא רצו. אנחנו עם 35 גדודים ו-4 תתי אלופים. אנחנו עם עשרות אלפי לוחמים בעוטף". 

גבול הצפון: "חדירה ביקינטון. 4 מחבלים 500 מטר לאידמית. 3 מחבלים נכנסו לקרב עם מחט וסמח"ט 300. 2 מחבלים הרוגים ו-2 שברחו. 
הגבנו על תשתיות חיזבאללה ויש הרוגים לחיזבאללה. אנחנו במוכנות יבשתית ואווירית". 

פיקוד מרכז: "נרשמו מספר אירועים. מי שמנהל את האירועים זה הצבא ולא אזרחים". 

הזירה הבינלאומית: "שיחת טלפון בין הרמטכ"ל הרצי הלוי לרמטכ"ל האמריקני גנרל בראון שאמר שעומד לצד ישראל. תיאום מבצעי ומודיעיני. חימושים וסיוע אסטרטגי. הם שולחים ספינות הגנה ומטוסים להגנה והרתעה בתרחישים רב זירתיים. צה"ל יודע להתמודד בצורה מלאה וחזקה עם עזה ולבנון". 

בכל הנוגע לציוד וכוח אדם, ציין: "קלטנו 300 אלף אנשי מילואים ב-48 שעות. זו מלחמה. במלחמה ישנים בשקי שינה ואוכלים מנות קרב. עוד אין תמרון. צוברים ציוד שנעביר אותו ליחידות. נפתח מוקד למענה למילואים. נדרשת סבלנות. בחיל האוויר כולם התייצבו מכל המערכים וגם בצבא היבשה".