מפקד אוגדת 98, תא״ל דן גולדפוס, התייחס הבוקר (שלישי) בתדרוך לתקשורת למצב העניינים הנוכחי, בוקר היום הרביעי ללחימה במלחמת חרבות ברזל.

"בסך הכל המצב חזר לקדמותו באופן יחסי. יש מגעים פה ושם עם אויב, חוליות בשטח והחדירות במקומית שונים. עובדים על החזרת הישובים למצב רגיל, זה ייקח זמן", אמר בפתח דבריו. 

בהמשך שחזר את מהלך יום הקרבות לאחר מתקפת הפתע: "אנחנו מדברים על מאות מחבלים, עשרות נקודות חדירה, מראות קשים, הרג של אזרחים, בתים וחמלים שנשרפים עם יושביהם. אנחנו לוחמים שנלחמים בחירוף נפש כדי להדוף את המחבלים, להציל את האזרחים ולשים עצמנו קו ראשון. בגלל זה יש הרבה מאוד פצועים והרוגים, באוגדה יש לנו 30 הרוגים ו-150 פצועים.  סה״כ הייתה לחימה עם אומץ לב של המפקדים. זה אירוע קשה, אנחנו הודפים ומתארגנים עכשיו לשלב ב׳ - להתקפה". 

"אנחנו מפוזרים בין מרחבים, הגדודים שלי במקומות שונים, אתמול דילגנו טקט אחד לאחור בהתכוננות לשלב הבא, שלב ההתקפה. יש לנו משימות שאנחנו מציגים, מכינים ומתכוננים. אנחנו בחצי עין פתוחה להיות מוכנים מול כל דבר שיתפתח בצפון. יש לנו כוחות שם במוכנות מידית בשיתוף עם חה״א וביכולות הניוד המהירות שלנו, מה שמיוחד באוגדה זה יכולות הניוד שלה. כרגע אני לא מכיר מוקדים אבל אני אומר בצורה הכי ריאליסטית, היה מחבל שנכנס לארון בתוך בית והמתין, אנחנו סה״כ עם הרבה מאוד סריקות וטיהור המרחב אבל אני לא אעוף מהכיסא אם יהיה מגע עם חוליה שהסתתרה מתחת לבית. אנחנו פתוחים לעוד אופציות, חדירות, מנהור", הוסיף.

בתשובה לשאלה על האפשרות לקיום מנהרות, השיב: "אנחנו בדקנו מספר חשדות ושללנו את התופעה, גם המקומות החשודים שבדקנו לא ראינו פיר או פתח".