במהלך חילופי אש על גבול הצפון, סגן מפקד חטמ״ר 300, סא״ל עלים עבדאללה, נהרג אתמול (שני) בהיתקלות עם מחבלים שחדרו לשטח ישראל מלבנון. כך הותר אתמול לפרסום. עבדאללה, בן 41, מהכפר יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא נפל בהגנה על מדינת ישראל ועל בטחון האזרחים.

״עלים היה בחור משכמו ומעלה״, מספר בן דודו, פהד עבדאללה. ״הוא אבידה גדולה למשפחה, לעדה ולצבא. הוא היה איש משפחה ומפקד שדאג לחייליו ולמשפחתו. אבא שלו נכה כבר שנים, והוא טיפל בו ובאימו במסירות. הוא נשוי ויש לו שתי בנות ובן אחד - הגדולה בי"ב, השנייה בכיתה ט׳ - והקטן בכיתה ג׳. הם קשורים אליו מאוד - אי אפשר לתאר את התחושה שלהם, הם עצובים מאוד ואין לי מושג איך יתמודדו עם האובדן. עלים היה מפקד מצוין, ששירת 23 שנים בצבא, והיה נערץ על ידי החיילים שלו. הם כל כך אהבו והעריכו אותו. הוא היה נותן מוטיבציה לצעירים אצלנו במשפחה להתגייס להיות לוחמים, והיה מכוון ומדריך אותם לבחור בשירות המשמעותי ביותר״. 

עוד הוא מספר כיצד גילה על נפילתו של בן דודו: ״שמעתי בחדשות שיש תקרית בגזרה שלו ושיש פצועים - אך לא חשבתי שזה דווקא הוא מבין כולם. לאחר עשר דקות קיבלנו טלפונים ודיווחים מהרשתות על כך שהסמח״ט של 300 פצוע. לא חשבנו שהוא פצוע קשה עד כדי כך עד שהגענו לביה״ח, ושם בישרו לנו את הבשורה המרה. הוא אבידה. המצב מחייב אותנו לאסוף את עצמנו בשביל המשפחה ולהתמודד עם האבל״. 

״הזיכרון האחרון שלי ממנו הוא מיום שבת האחרון בשעה 13:00. על אף שהיה בצבא באותם הרגעים - הוא התקשר במיוחד לשני ילדיי שמשרתים גם כן כלוחמים בצה״ל, בסדיר ובמילואים. עלים התעניין מאוד ודאג להם, שאל איפה הם, תדרך אותם לפני שיצאו לבסיס והחדיר בהם מוטיבציה. זה הרגע האחרון שאני אזכור ממנו - האכפתיות והדאגה״, משתף עבדאללה. 

״מלכתחילה, הוא זה שבכלל עודד אותם להתגייס״, הוא מוסיף. ״הוא היה יושב איתם לשיחות ארוכות ומעודד אותם בקשיים לפני הגיוס ובמהלך שירותם. עלים כל כך אהב את המדינה והקריב את עצמו בשבילה. הוא היה אמור להשתחרר בחמישי הקרוב מהצבא, ואף ארגן מסיבת פרידה לכבוד סיום שירותו. הוא הספיק להיפרד מכל הקצינים והחיילים בארוחה חגיגית, ולקח את כל המשפחה לסיור בגזרה. בצירוף מקרים - זו הייתה מסיבת פרידה לכל החיים״. 

״אנחנו אוספים את השברים - המצב לא טוב, קשה לנו מאוד, אך צריך לחזק את חיילי צה״ל. קשה לנו לעכל את הבשורה הזו שבאה אלינו בבום. הוא אבידה לנו, למשפחה, למדינה, לעדה ולצבא. שיזכרו את עלים תמיד כמי שהציל את הצפון בתקרית הזאת - והקריב את עצמו ואת חייו בשביל תושבי הצפון", סיכם.