שר הביטחון יואב גלנט נאם הבוקר (חמישי) בפני מליאת שרי ההגנה של נאט"ו המתכנסת בבריסל. השר סקר בפני השרים את המתקפה הברוטלית והאכזרית של חמאס נגד אזרחי ישראל והציג בפני 31 השרים סרטון לא מצונזר של זוועות הטבח, עריפת ראשי חיילים, שריפת אזרחים והתעללות בחטופים.

"חיזבאללה חכם מאוד"; "נתניהו מאכזב": הנאום הבלתי נתפס של טראמפ
נסראללה ישב על הגדר? "הוא מבין שנשברו פה כללי המשחק"

"אירועים כמו שראינו ביום שבת לא קרו לעם היהודי מאז 1945. נערות נאנסו באלימות, ילדים נגררו לעזה בזמן שהם מדממים. פסטיבל מוזיקה הפך למרחץ דמים חסר הבחנה, עשרות אזרחים ממדינותיכם נרצחו או נחטפו", אמר גלנט.

"השבוע ביקרתי בקיבוץ בארי, שנבנה על ידי ניצולי שואה שעבדו את האדמה ובנו קהילה לתפארת. הלכתי מבית לבית, ראיתי את גופות החלוצים שלנו, ניצולי השואה, שנשרפו בעודם בחיים. ילדים נקשרו ונורו בראשם, ראשיהם של חיילינו נערפו", תיאר השר את הזוועות.

עוד אמר, כי "ספגנו מכה קשה, אך אל תטעו: 2023 היא לא 1943. אנחנו אותם היהודים, אך יש לנו יכולות שונות. מדינה ישראל חזקה, מאוחדת וחזקה. בימים אלה חיל האוויר שלנו הורס את מפקדות החמאס, מפציץ את תשתיות הטרור ומשמיד את מפעלי הנשק. זו מלחמה על עתידנו במזרח התיכון, אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית והחמאס לא יהיה קיים. נגיע עד לאחרון מבצעי ומתכנני הטבח - כל אדם שעל ידיו יש את דם ילדינו. זו תהיה מלחמה קשה וארוכה, אך מדינת ישראל תנצח".

תיעוד לחימה של כוחות מ'עוצבת האש' (98) בעוטף עזה (צילום: דובר צה"ל)

בסיום השיחה הודה גלנט לשרי ההגנה והביע את הערכתו האישית למזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, על פעולותיו למען ביטחון ישראל.  "אני מודה לכולכם על הבעת הסולידריות, ההצהרות הברורות והשיחות שאני ממשיך לקבל מעמיתיי. זו לא רק המלחמה שלנו, זו מלחמה על החופש, זו מלחמה על ערכים", אמר.