מבצע חרבות ברזל: מאז שבת האחרונה, אלוף (מיל') יאיר גולן עלה על מדים, ויצא ליישובי הדרום כדי לסייע לתושבים ולראשי הרשויות בהתמודדות עם האסון שפקד את ישראל. בשיחה היום (חמישי) עם יוסי מזרחי בתוכניתו ב־104.5fm, שיתף בתחושותיו.

מעל למחצית מהציבור: על נתניהו להתפטר לאחר הלחימה; הרוב טענו - ההנהגה אחראית למחדל
"איראן אחראית": גרמניה מחרימה את חמאס; והסיוע הצבאי שתעביר לישראל

לדבריו, "יש לנו אחריות כבדה. ישראל אחרי המשבר הנורא הזה, חייבת להיות ישראל טובה יותר, צודקת, שוויונית יותר, שמחבקת את אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין. זאת מלחמת עצמאות שנייה, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו עושים את הדברים טוב יותר ונכון יותר, אבל עד שנגיע לזה אנחנו צריכים להילחם בעוז ולהביס את אויבנו. צריך להעבוד ביחד, לשים את הפוליטיקה בצד, אבל לא לשכוח מי הוביל אותנו למצב הזה". 

עוד ציין: "אני ממליץ לכל חבריי לא להמליץ המלצות אופרטיביות כאשר לא כל המידע מונח לפנינו. אנחנו צריכים בעיקר לדבר על הגדרה של מטרות המלחמה. לי יש 5 מטרות ברורות. צריך להשמיד את כוחו הצבאי של חמאס ושל שאר ארגוני הטרור ברצועת עזה. צריך למנוע התעצמות עתידית של חמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה - בלי זה אנחנו מחמיצים את תכלית המלחמה - אנחנו לא מוכנים עוד חמש או עשר שנים להילחם שוב מול חמאס".

והסביר כי "צריך למנוע גם את הצטרפות של חיזבאללה למערכה. צריך להרתיע אותם. אם הם לא יירתעו, הם יספגו מכה קשה. המטרה הלאומית החשובה ביותר היא לשקם את היישובים בעוטף ולהפוך אותם ליעד נחשק לאזרחי ישראל. לסיום, אנחנו צריכים לייצר חברה צודקת ומלוכדת יותר, בלי פוליטיקה של זהויות ושנאה והסתה. אחרת, יהיו תוצאות לאומיות חמורות ביותר. העידן הזה של פוליטיקה של זהויות נגמר בישראל - ראינו את זה, כל בנינו ובנותינו נלחמים יחד במלחמה הזאת, בלי הבדלי דת".

הזוועות שנחשפו בבארי (צילום :צור שיזף)

לסיום, ביקש להבהיר כי "יהיה תחקיר מודיעיני קשה, כי אין ספק שהייתה פה תקלה חמורה ביותר. צריך את האמת להוציא לאור. אם לא נדון באמת, נגזור עלינו כישלון נוסף. צריך אמת אמיתית בלי פשרות. אני בטוח שצה"ל יעשה זאת ומקווה שיעשו זאת גם בדרג המדיני. ישראל היום צריכה אנשים של אמת. מה שצריך לעשות עכשיו זה לשים את הפוליטיקה בצד ולהביס את אויבנו בצורה נחושה וחד משמעית".