אביתר דוד, אחד מהחטופים הישראלים ששבויים בעזה, היה אחד מהמבלים במסיבה ברעים ביום שבת האחרון. כשיצא לבלות בליל שישי, אף אחד מקרוביו לא תיאר לעצמו שבשבת בבוקר - יגלו שהוא נחטף. ״הוא הלך לרקוד, לשתות ולהנות במסיבה - שהפכה לסרט אימה״, מספרת יעלה, אחותו הצעירה. 

חשד: אחד מהחשבונות שבהן הופץ מידע על מסיבת הטבע ברעים נפרץ לפני הטבח
צרחות ובכי תחת אש: תיעוד מרגעי הירי במסיבה בקיבוץ רעים | צפו

״בשש וחצי בבוקר, יום שבת, התעוררנו למשמע האזעקות, וידענו שאביתר עדיין במסיבה בעוטף. אמא שלי שלחה לו הודעה ושאלה אם הוא בסדר - והוא השיב ש״מפוצצים את המסיבה״. עדיין לא הבנו בדיוק למה הוא התכוון. ברבע לשמונה בבוקר הוא הוסיף וכתב ש״מתחילים להתקפל כי מפגיזים את המסיבה״. אף אחד לא ידע מה סדר הגודל של התקיפה ובמה בדיוק מדובר". 

״לאמא שלי הייתה תקשורת עם אימה של חברה של אביתר בשם רון ז״ל, שהלכה איתו למסיבה והייתה בפאניקה בטלפון. היא סיפרה לאימה שיורים עליהם - ומשם נותק איתם הקשר לגמרי. בדיעבד, לאחר מכן גילינו שהיא נרצחה. כשאביתר עדיין לא ענה לנו במשך שלוש שעות, וחשנו שמשהו לא תקין - החלטתי לפרסם ברשתות החברתיות תמונות שלו עם מספר הטלפון שלי בבקשה שיחזרו אליי אם שומעים ממנו. עברו כמה שעות מורטות עצבים בחוסר ידיעה מוחלטת מה קורה איתו, אם הוא חי או מת״, היא נזכרת ברגעים הקשים בחייה.

״התחלנו להריץ תרחישים נוראיים בראש. חשבנו מה עדיף לנו לגלות - שהוא נחטף או שהוא נרצח? בסביבות 14:00, קיבלתי הודעה ממספר לא מוכר עם צילום מסך של תמונה. הוא רשם לי ״היי, אני חושב שאני מזהה את אחיך בטלגרם של החמאס״. הייתי בהלם מהתמונה - ומיד קראתי לשאר המשפחה שיאשרו שזה באמת הוא ושאני לא מדמיינת״, היא מספרת. ״זה הזוי שגילינו שהוא שבוי בעזה - דרך הטלגרם״. 

״בצילום המסך רואים את הפרצוף של אביתר בבירור, ושמישהו מאיר ומסנוור אותו עם פנס על פניו. הוא נראה מבוהל מאוד - שכוב על הרצפה. בסרטון נוסף שהחמאס תיעד ופירסם בשבת, רואים את אביתר מובל עם ידיים קשורות על ידי מחבל ששם את ידיו על כתפיו, ובידו השנייה המחבל סחב רובה. זה מראה מזעזע, לא רציתי לראות את הסרטון אך נחשפתי אליו בטעות. אנחנו נאחזים בכך שאביתר נראה לפחות שלם ובריא בסרטון״. 

אביתר דוד (צילום: באדיבות המשפחה, IAN ROUTLEDGE באדיבות HOT)
אביתר דוד (צילום: באדיבות המשפחה, IAN ROUTLEDGE באדיבות HOT)

יעלה מספרת שרק בשני בבוקר, כיומיים לאחר שאחיה נחטף, הגיעו להודיע למשפחה באופן רשמי שהוא שבוי בעזה: ״הגיעו לביתנו גורמים מהצבא שבישרו לנו רשמית שהוא חטוף בעזה על ידי החמאס. עד אז, לא ידענו באמת מה קורה איתו חוץ מהסרטונים שהוא הופיע בהם. היינו בחוסר ודאות מוחלט - אך אנו לא באים בהאשמות, כל המדינה הייתה בהלם מהמתקפה. מהצד השני, היינו צמאים לגוף רשמי שיפנה אלינו ויגיד בבירור מה עם אחי״, מתארת. ״כשהגיעו, הם אישרו לנו שמה שראינו נכון - ושאביתר חטוף בעזה על ידי החמאס. בהמשך, התברר שהוא חטוף בעזה יחד עם גיא דלל, חברו הטוב ביותר מאז הגן״.

״זה מרגיש כאילו עברו שנים מאז שהוא נחטף - ובפועל חלפו רק שישה ימים״, היא מספרת. ״מה שעוזר לנו הוא שאנחנו לפחות מוקפים במשפחה המורחבת ובחברים של אביתר, שמביאים לנו אוכל ומחזקים אותנו. אני, אחי וההורים במנטרה שאביתר חוזר אלינו רק עוד כמה ימים - שכבר ניתן לו חיבוק ונשיקה, והציפייה לחזרתו עוזרת לנו לשרוד את הימים הקשים. אנחנו מקווים ומבקשים מהמדינה ומהצבא שיתנהלו כמו שצריך, ושלא ינקטו בצעדים שעלולים לסכן את החטופים או לפגוע בהשבתם ארצה״.