ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שישי) הצהרה לתקשורת. בדבריו, ראש הממשלה התייחס למלחמה המתוחה עם ארגון החמאס ולאיומים על ישראל: "זו רק ההתחלה".

היום השביעי למלחמה | צה״ל: ערכנו פשיטות בתוך עזה; נתניהו בנאום נדיר בשבת: ״רק התחלנו״

בנאומו, הוא קרא: "שבת שלום לכוחותינו שפרוסים ברחבי הארץ ושקיבלו את השבת בשטח, הרחק מהבית. היום כולנו מבינים שאנחנו נלחמים על הבית, הבית של כולנו - ואנחנו נלחמים כמו אריות. החיילים והחיילות, השוטרים והשוטרות, אזרחים ואזרחיות, כוחות הביטחון, הרפואה וההצלה ואתם אזרחי ישראל עם רוח ההתנדבות הכבירה שלכם שמרגשת את העולם כולו. כולנו מגויסים. כולנו מאוחדים".

"עוד רבות יסופר על מעשי הגבורה של עמנו בימים האפלים של כאב ויגון, של אותה שבת ארורה, סיפורים שישזרו בתולדות ישראל. לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה שעשו לנו אויבינו", הוסיף.
 
"שוחחתי גם היום עם כמה מהמשפחות שאיבדו את יקיריהם או שגורלם לא נודע. עולמם חרב עליהם. אני יודע", אמר. "לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה של אויבנו ולעולם לא נסלח. ולא ניתן לעולם או למישהו להשכיח את הזוועות האלה שלא נעשו לעם היהודי בעשרות השנים האחרונות. אנחנו הולמים באויבנו בעוצמה אדירה, עוצמה חסרת תקדים. אני מדגיש: זאת רק ההתחלה. אויבינו רק התחילו לשלם את המחיר, ואני לא אפרט מה שיבוא בהמשך, אבל אני אומר לכם - זאת רק ההתחלה", הבהיר. 
 
עוד הוסיף נתניהו: "בשיחותיי עם הנשיא ביידן ועם מנהיגים אחרים בעולם ובמאמצים רבים אחרים, אנחנו מגייסים לישראל תמיכה בינלאומית כבירה. נפגשתי היום עם מזכיר ההגנה של ארה"ב. אנחנו מבטיחים את המשך המלחמה, עם עוד תחמושת שמגיעה לארץ, עוד אמצעי לחימה. אנחנו נחסל את החמאס, אנחנו נביא ניצחון. זה ייקח זמן אבל נסיים את המלחמה הזאת חזקים יותר מאי פעם". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את ראש הממשלה וקרא: "לא ייתכן שראש ממשלת ישראל יכניס מדינה שלמה לסחרור חרדה בהמתנה להצהרתו בשישי בלילה בזמן של חירום ואז לא יגיד דבר חדש לא על משפחות החטופים, לא על חזית הצפון, לא על המפונים. הצהרות כאלה לא עושה ראש ממשלה אלא אם כן יש לו מידע חדש להביא לעמו ולארצו".