מבצע חרבות ברזל, היום השמיני: מדובר צה"ל נמסר הבוקר (שבת) כי חיל האוויר תקף מתחילת הלחימה אלפי מטרות. בלילה נמשכו התקיפות, בהן עשרות מטרות של מחבלי חמאס שהיו בשטחי כינוס בעזה. התקיפה הייתה כנגד מחבלי נח'בה של הכוחות שהובילו את הלחימה בשטח ישראל.

בשעה שבע בבוקר התבצע חיסול של בכיר הכוח האווירי ברצועת עזה. ספינות טילים של חיל האוויר תקפו גם הן במהלך הלילה. בין השעה אחת לשתיים בבוקר חוסלו שני מחבלים באמצעות טנקים באזור נחל עוז. שטח עוטף עזה עדיין מוגדר כשטח צבאי סגור. 

היום השמיני למלחמה | מל"טים יורטו מעל חיפה; צה"ל חיסל את ראש המערך האווירי בעזה

עוד מסר בנוסף כי לאחר שתושבי עזה נקראו אמש ללכת דרומה מעבר לנחל עזה וחמאס ניסה לבלום זאת, דובר צה"ל עלה ברשת אל-ג'זירה על מנת שיראו שלא מדובר בחדשות כזב כמו שטענו בחמאס, וכיוון שהארגון מעוניין שאזרחיו יישארו בעיר. מאות אלפים כבר התפנו אבל בצה"ל מעוניינים שיצאו יותר. חמאס מנסה להשתמש באוכלוסייה כמגן אנושי. הערכות נמשכת באשר לשלב הבא של המלחמה באישור תכניות ואימונים.

בגזרת פיקוד צפון היו מספר אירועים, כך סמוך לשעה שבע בבוקר כלי טייס מאויש מרחוק חיסל חוליית מחבלים שניסתה לחדור באזור מרגליות. צה״ל נמצא במוכנות גבוהה מאוד בצפון עם הרבה כוחות. בסביבות השעה אחת לפנות בוקר הצבא יירט שני עצמים בלתי מזוהים בשמי הצפון. עצם נוסף יורט. בשעה 2 בלילה נורה טיל לעבר כטב"ם של צה״ל מלבנון וגם הוא יורט. לאחר מכן מטרות של חיזבאללה הותקפו בשטח לבנון. מכל מקום, בצה"ל נמסר כי העצמים לא היוו איום על תושבי הצפון. מתבצעת חקירה לגבי העצמים שיורטו. 

בפיקוד המרכז סוכלו למעלה מעשרה פיגועים, כאשר הלילה (בין שישי לשבת) נעצרו מעל 30 מבוקשים בהם 18 מחבלי חמאס. בשכם נעצרו שני בכירים בחמאס. בצבא קראו לתושבים ביהודה ושומרון להמשיך ולהיענות להוראות של מפקד פיקוד המרכז, כאשר האחריות על הביטחון היא של צה״ל בלבד.

פיקוד העורף: אין שינוי בהנחיות ההתגוננות, מתבצע תחקור על כל התראת שווא. 

בנחל עוז הייתה היתקלות עם שני מחבלים, והם חוסלו באמצעות טנק. לא ברור עדיין האם מדובר בחדירה או שהם כבר שהו באותו שטח. 

מוקדם יותר, דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, הודיע בתדרוך לכתבים כי במהלך הלילה ארגון הטרור חיזבאאלה ירה טיל נ"ט לעבר כוחות צה"ל, ולאחר מכן הארגון שלח מל"טים לתוך ישראל, ובנוסף ירה טיל קרקע-אוויר נגד כלי טיס ישראלי. כל הניסיונות סוכלו בהצלחה על ידי הצבא, אך דובר צה"ל הוסיף כי המתיחות בגבול הצפוני נשארת מוגברת.

בתוך כך, צה״ל תקף כאמור מטרות חיזבאללה בדרום לבנון בתגובה לחדירת הכלים הבלתי מזוהים שיורטו בשמי הצפון, ולירי שבוצע לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל.