'חרבות ברזל - היום השמיני': הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תת-אלוף (במיל') גל הירש, אמר הערב (שבת) בתדרוך לעיתונאים כי "אנחנו נמצאים מספר ימים בתוך המלחמה, במטה של הממונה על החטופים ונעדרים פועל ומתחזק. אנו מקיימים המאמצים לגבש תמונת מצב וזה קשה כי הקרב ממשיך להתנהל".

לדבריו, "ספגנו אבדות קשות, במרחב גדול ולאורך זמן. זה הוביל לקושי לגיבוש תמונת המצב. מי ואיפה נמצא. יש מספר גדול של החללים, תמונות מזעזעות וקשות מאוד. אנו מקיימים מאמץ מסביב לשעון לזהות את כל החללים ובכך, בין היתר, לדעת כי צמצמנו את רשימת הנעדרים. עושים מאמץ מקסימלי לאתר את כולם, כולל החטופים הנמצאים בידי האויב. אנו לא רוצים לטעות , להביא בשורות שגויות למשפחות. אנו משתדלים להיות רגישים, מקצועיים ומדוייקים".

"איתור המצב זה מאמץ גדול וקשה, אנשים רבים פועלים מסביב לשעון. מקווה שנוכל לדווח כי מצאנו את כולם, את השבויים והנעדרים. לצד המאמץ הזה, מתקיים מאמץ מודיעיני, אופרטיבי, כל הזמן. מטבע הדברים אתם מבינים כי סוגיות הרגישות לא אוכל להתייחס. אנו מקיימים מאמץ דיפלומטי נרחב, מאמץ הסברתי נרחב בכל העולם בנושא הנעדרים והחטופים. לגבי המעשה הברברי של חמאס. המטה שלי פועל גם בנושאים של קשרי חוץ וההסברה".

"שורה של אנשים טובים, חברים לנשק, הביעו נכונות לעזור והצטרפו, המטה שלנו שעוסק במשימות רבות, זקוק לכח אדם. אנחנו רוצים להיות כתובת לכל המשפחות, להיות מזור. אי אפשר להקל על ייסורי במשפחה הנמצאת באי ודאות באשר ליקיריה. אבל אנו משתדלים להיות כתובת לכל משפחה ומשפחה. הקמנו מטה , הקצינים תודרכו אלוף משנה במיל' ורגה פומרנץ, בעצמה אש שכולה, קיבלה פיקוד ומתדרכת את כולם ומובילה את מאמץ הקשר עם המשפחות מפרוץ הפעולה הקמנו גם צוות שפותר את הבעיות של המשפחות, מול כל מיני משרדי ממשלה. נתקלים בבעיות שמעולם לא מתקלנו בהן. מתנהלים תוך כדי תנועה, במאמץ לסייע למשפחות . הקמנו כוח בראשות האלוף מאיר קליפי ידידי, מוביל כוח של עשרות צוותים, חיילי וקציני צהל והמתנדבים, הצווים יוצאים לכל משפחה ומשפחה, הייתי רוצה לחבק את כל אחת ואחד באופן אישי, נגיע לכולם בימים הקרובים. נגיע לכולם , אנו מבינים לליבם של המשפחות. הצוותים ה, המסגרת של האלוף מאיר קליפי יגיעו לכולם", הוסיף.

הירש עדכן כי 126 משפחות חטופים קיבלו הודעה מצה"ל. לדבריו, "אנו יודעים דברים ויש החלטה על לצאת אל ביתה של המשפחה ולהודיע לה הודעה על חלל או על חטוף - כדי לקחת אחריות כל הודעה שכזאת, אנו חייבים להיות מדוייקים מאוד. ברגע שנחליט להפוך את המספרים הקשים והמזעזעים לשמות - ברגע שנוכל לעבור ממספקים לשמות, נעשה זאת".

"נפגשתי עם משפחת גולדין בבית הנשיא, נפגשתי עם משפחת שאול , צלצלתי להם עוד ערב קודם לכן, לכולם, שאול, גולדין, מנגיסטו, ושל אושאמה - כדי להבהיר להם שגם יקיריהם הם נכללים לכל חטופינו, אני אחראי גם עליהם ועל החזרתם", סיכם.