לקראת פעולה קרקעית? מאות אלפים מתושבי עזה וצפון הרצועה כבר עברו דרומה, כך על פי גורמים בצה"ל. כמו כן, ישנן עדויות רבות לפיהם ארגון הטרור מונע באופן אקטיבי תזוזה של האוכלוסייה. בצה"ל הבהירו כי הטענה לפיה צה״ל תקף שיירות אזרחים בעזה הוא דיווח שיקרי, וכי חמאס הוא זה שפוגע באזרחים ומטיל אסון על תושבי עזה ומבצע פשע מלחמה כלפי עמו ברצונו להפוך אזרחים למגן אנושי.

נמשכת ההיערכות לכניסה קרקעית בדרום; המתיחות בצפון נמשכת | היום התשיעי למלחמה
חלק מהמערכה הכוללת: הנחת העבודה שעל צה"ל לאמץ בגבול הצפוני

כמו כן, הותר לפרסום כי בפעילות של חיל האוויר בעזה, יחד עם הכוונה של השב"כ, חוסל  מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס, שהיה אחראי על הטבח בנירים וניר עוז. בנוסף, חוסלו פעילים נוספים בארגון הטרור חמאס וכן בג'יהאד האסלאמי. 

במהלך הלילה צה"ל תקף מעל מאה מטרות צבאיות בשכונות זיתון, חאן יונס ובמערב ג'בליא, לצד מטרות הפוגעות ביכולותיו של ארגון הטרור חמאס כגון מפקדות ומתחמים צבאיים, עשרות משגרים, עמדות נ"ט ועמדות תצפית. כמו כן, הושמדו מפקדות צבאיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

בנוסף, צה"ל השמיד מספר תשתיות טרור של מנגנוני הביטחון השייכות לארגון הטרור חמאס ומהוות חלק ממערך המשילות של הארגון, הן בשגרה והן בחירום. רבים המשתייכים לתשתיות אלו משתתפים באופן פעיל בלחימה נגד צה"ל.

כמו כן, הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח עם מספר רמטכ"לים נוספים בעולם, זאת בעת שארה"ב שולחת נושאת מטוסים נוספת לאזור, בנוסף להגעת מטוסי מטען נוספים. עוד נמסר מצה"ל כי מטרת המלחמה עוצבה במהלך הימים האחרונים. כמו כן, הביעו סיפוק מכך שמי שהציג אותה הוא ראש המל"ל צחי הנגבי

בתוך כך, נמסר כי הירי שבוצע אתמול מסוריה, היה ככל הנראה של שני גראדים. בצה"ל ביקשו להבהיר כי על אף המתיחות בגבולות הצפון והדרום, המוכנות ביהודה ושומרון ממשיכה להיות גבוהה גם היא, ומעצרים של גורמי טרור ממשיכים להתבצע באזור.