מבצע חרבות ברזל: נציב כבאות והצלה לשעבר, רב טפסר בדימוס דדי שמחי, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושע בתוכניתם ב-103FM וסיפר: "אתמול הגעתי להערכת מצב בפיקוד העורף, אני חושב שאני יכול לעזור".

"גיא נלחם במחבלים בידיים חשופות, לא רוצה שמותו יהיה לשווא"
חיל האוויר נערך לכניסה הקרקעית לעזה: "פועלים להכין את השטח"

שמחי, ששכל בשבוע שעבר את בנו גיא במסיבה בקיבוץ רעים, שיתף: "אנחנו ממשיכים לעכל את האובדן ומצד שני פועלים לחיזוק עם ישראל. עוד נמצא את הזמן להתאבל, המשימה עכשיו היא להקים מחדש את עם ישראל ולתת מכה ניצחת".

לדבריו, "אני חושב שיש עוד אנשים שלא מבינים את גודל השעה ואת גודל האירוע. זה אירוע בקנה מידה היסטורי. כל המושגים שלנו חייבים להשתנות. האירוע הזה, אם אני שם אותו על הרצף ההיסטורי של עם ישראל, זה ברמה של חורבן בית ראשון, שני, הפוגרומים והשואה, על דברים כאלה צריך לעשות דברים תואמים".

על תגובת ישראל למתקפה אמר שמחי: "צריכים לתת משהו כדי שיבינו שכל מי שיעז לעשות לנו את אותו דבר ישלם בריבית דריבית ל־15 שנה. חטפנו מכה קשה, מעליבה, פוגעת, מביישת, אבל אנחנו מתעשתים ומחזירים מכה".

בהמשך התייחס גם להירתמות הנרחבת בקרב עם ישראל עם פרוץ הלחימה, ואמר: "אנחנו רק בהתחלה. מי שיכול לסייע חייב לסייע. יש פה מאמץ לאומי של עם שלם".