"חרבות ברזל" - היום התשיעי ללחימה: בצל ההתחממות בגבול הצפון וחילופי האש בין צה"ל לארגון חיזבאללה, איראן ממשיכה להעביר איומים לעבר ישראל. שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר היום (ראשון) לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית כי טהרן העבירה מסירה לישראל באמצעות תומכיה, ש"אם הפשעים בעזה לא יעצרו, אז מחר יהיה מאוחר מדי".

השר האיראני הוסיף כי "אם המאמצים להפסקת התוקפנות בעזה לא יצליחו, אז הרחבת חזיתות המלחמה היא דבר אפשרי, הסבירות לכך גדלה בכל שעה". לדבריו, "אנו מקווים שמאמצים המדיניים ימנעו את הרחבת המלחמה, אחרת אף אחד לא יודע מה עלול להתרחש בשעה הקרובה. איראן לא יכולה להישאר צופה מהצד במצד הקיים. אם יישראל תחליט להיכנס קרקעית לעזה, ראשי ההתנגדות יהפכו את העיר לבית הקברות של חייליה".

גבול הצפון (צילום: רויטרס)
גבול הצפון (צילום: רויטרס)

עוד ציין עבדאללהיאן כי בפגישתו עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "למד ממנו את כל התרחישים המונחים על השולחן". הוא הוסיף: "אם אמריקה וישראל לא יעצרו את המדיניות הזו, לא ניתן יהיה לעצור את התרחבות המלחמה, וייגרמו נזקים עצומים גם לארה"ב". בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, שוחח עם ראש CBS האמריקאית ואמר: "אנחנו לא יכולים לשלול שאיראן תבחר להיות מעורבת ישירות במלחמה בדרך כלשהי".

אמש, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נפגש עם השר האיראני בדוחא. הפסגה התקיימה על רקע הדיווחים כי איראן אכן מעורבת במתקפת הפתע של ארגון הטרור בעוטף עזה. במקביל, המשלחת האיראנית לאו"ם שלחה אצבע מאשימה בחשבון הטוויטר שלה לכיוון ישראל: "פשעי מלחמה ורצח עם" ברצועת עזה. "אם זה לא ייעצר מיידית, המצב עלול לצאת משליטה - ויהיו לכך השלכות מרחיקות לכת".

מאז החלה המלחמה ברצועת עזה, מספר האירועים הביטחוניים בגבול הצפון זינק. רק היום, שיגר ארגון חיזבאללה חמישה טילי נ"ט לעבר כוח צה"ל, בחמישה אירועים שונים. בסוף השבוע האחרון, סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, שלח מסר לישראל ואמר כי הארגון נמצא בכוננות מלאה. לדבריו, "כשיגיע הזמן לעשות משהו, נפעל. אנחנו יודעים היטב מה החובות של הארגון מל ישראל והם לא מקדישים תשומת לב למגעים וללחצים שמופעלים כדי שלא נתערב".