כמות הנשק ואמצעי הלחימה (אמל"ח) שתפסו שוטרים ברשות מאות מחבלים שחוסלו על ידם וברכביהם מצביעה באופן ברור על היעדים שאליהם כיוונו מחבלי החמאס דעאש עם כניסתם לשטחי ישראל.

מחבלי חמאס התחזו לנציגים הומניטריים - וגנבו דלק וציוד רפואי
דיווח: בתמורה לידיעה על גורל החטופים - ישראל תשקול הפסקת אש
 
בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה שהתקיימה אתמול (שני) בבוקר ובה נטלו חלק גם בעלי תפקידים משמעותיים בימי הלחימה, שיבח המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי את נחישות השוטרים והכוחות בשטח, ביקש לרענן את המוכנות המבצעית של כלל הכוחות, בכל מחוזות המשטרה, זאת נוכח קיומן של התרעות לאירועי פח"ע. 

המפכ"ל שיבח את עבודות האח״מ, הסייבר והמחוזות בטיפול בהסתות ברשת וגילוי תמיכה ואהדה לחמאס, וציין כי משטרת ישראל רואה בחומרה ומטפלת ביד קשה בתופעה זו בזמן מלחמה. 

בהמשך ציין רנ"צ שבתאי כי אחרי שקיבל סקירה במהלך ימי המלחמה על תפיסת אמצעי הלחימה וכלי הנשק הרבים מהמחבלים שחדרו לישראל ביום הראשון ללחימה, מעבר לעובדה שהוא מוקיר הערכה לעובדי מחלקת החבלה של המשטרה שטיפלו בכל פריטי האמל"ח הרבים שנתפסו על גופם של המחבלים ורכביהם במהלך חיסולם על ידי שוטרים, לוחמי הימ"מ ולוחמי מג"ב. 

כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

מדובר באלפי פריטי אמל"ח לרבות נשקים ארוכים, קטיושות שהוסבו למטענים, מטעני חבלה רבי עוצמה, מטעני השלכה, רימוני הלם ורימוני רסס, טילי RPG, מטעני הדבקה לטנקים, טילי כתף, טילי כתף חודרי חומה, טילי נ"מ SA7  סטרלה, רחפני נפץ מטילים ומקלעי PK. מדובר בכמויות עצומות לבד מאלו שתפסו כוחות הביטחון הצבא והשב"כ במהלך הלוחמה, מה שמצביע על כוונת המחבלים להישאר בשטחי ישראל במשך חודש לפחות ועל פי המפות שנתפסו ברשותם להמשיך את מסע הרצח המתועב עד אשקלון וקריית גת.

המפכ״ל רנ"צ יעקב שבתאי אמר: ״כמות כלי הנשק ואמצעי הלחימה של מחבלי חמאס אליהם נחשפתי במהלך ימי המלחמה מעצימה עוד יותר את גבורת השוטרים שהיו המגן האנושי של יישובי העוטף בפרוץ הלחימה. החתירה למגע של כוחות המשטרה, משמר הגבול והימ״מ הביאה לנטרול מאות מחבלים ובכליהם תפסנו כמות עצומה של אמצעי לחימה קטלניים. אני רוצה לשבח גם את אנשי מחלקת החבלה של משטרת ישראל שמטפלים בכל אמצעי לחימה שנתפס. העולם כולו צריך לראות ולהראות את הנשק הרב שתפסו השוטרים שלנו אצל מחבלי חמאס. התפיסות האלה סיכלו עוד ועוד מעשי רצח שתכננו חוליות המחבלים״.