דובר צה"ל פרסם הערב (שני) אזהרה חריגה לתושבי שכונת זייתון בעיר עזה בה הפציר בהם ללכת לכיוון דרום רצועת עזה. "‏בימים האחרונים פנינו לתושבי העיר עזה ללכת דרומה לאזור שמדרום לוואדי עזה למען ביטחונם. כעת אנו פונים אליכם בשכונת זייתון לפנות דרומה", נכתב.

עוד נכתב כי "אתם יודעים שהשכונה צפופה ומלאה במסתור של חמאס, אז כדי לשמור על ביטחונכם ושל משפחותיכם ויקירכם, צאו לדרום ואדי עזה. היו בטוחים שמנהיגי חמאס מסתתרים ומנסים להגן על עצמם בלבד".

כזכור, בימים האחרונים צה"ל שב וקרא לתושבי צפון רצועת עזה להתפנות לדרום. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר אתמול כי "מצטברות בידינו עדויות שחמאס מנסה למנוע באופן אקטיבי מהאוכלוסייה לנוע דרומה. תושבי העיר עזה, חמאס מנסה למנוע את הפינוי שלכם, נאפשר אותו דרומה. צאו מהעיר עזה והשטח סביבה למען ביטחונכם. פנו דרומה מנחל עזה. באזור הזה ישנם תנאים שיאפשרו לכם להתקיים".

תיעוד של חסימת חמאס (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד של חסימת חמאס (צילום: דובר צה''ל)

אתמול וכחלק מהניסיון להניע את תושבי הרצועה לנוע דרומה, ישראל חידשה באופן חלקי את אספקת המים לדרום רצועת עזה. שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ מסר בתגובה כי "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת החמאס".

שכונת זייתון הממוקמת בדרום העיר עזה מתאפיינת במבוך של סמטאות קטנות. בשכונה מרכז של תעשייה קלה כולל מחרטות רבות ששימשו גם לייצור רקטות ארטילריות. ב-2018 השמיד חיל האוויר את מפקדת גדוד זייתון של החמאס, שמוקמה בלב השכונה