מלחמת חרבות ברזל: אתמול פרסם חמאס סרטון של אחת החטופות שנמצאות בשבי ארגון הטרור - מיה שם, ישראלית בעלת אזרחות צרפתית. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו היום (שלישי) ב־103fm עם ליאון ינאי, שאחותו מרון נחטפה גם היא מהמסיבה ברעים על ידי המחבלים, וזה שיתף בקושי הרב של המשפחות.

דרוש מבוגר אחראי: האמריקאים באים לישראל כי הם יודעים שנתניהו לא כשיר | בן כספית
רגע לפני הסלמה: האמריקאים הבינו מי הוא האיום המוחשי על ישראל

"דבר אחד ידוע לנו, שהיא חטופה", אמר ינאי. "הדבר האחרון שקיבלנו ממנו מידע לגביה זה הסרטון האחרון שהתפרסם ברשתות החברתיות, רואים שם את מורן נחטפת. רואים אותה נתפסת בשטח, בחולות. זה הדבר האחרון שקיבלנו וראינו עליה. רואים אותה מתחננת על חיה. מורן בת 40, לצערי אין לנו אזרחות נוספת. ניסינו לראות אם זה עוזר שלאשתי יש".

עוד הדגיש כי "לדעתי כל דבר שמראה שמורן בחיים זה יתרון, זה דבר שכן תומך ואומר לנו להמשיך לפעול. אם הייתי רואה סרטון דבר ראשון הייתי רץ להורים שלי לראות שהם בסדר כי מה שעובר עליהם זה דבר קשה. הייתי דואג שהם יראו את הסרטון שלי, הייתי הולך לטפל בהורים שלי".

מייה שם החטופה בעזה (צילום: רשתות ערביות)

באשר לתקשורת עם הגורמים הרשמיים מטעם המדינה, סיפר: "בגדול אנחנו אלה שבדרך כלל יוזמים את הקשר. יש לנו נציג שקיבלנו מהצבא, פנו אלינו מהרווחה בהעיר של ההורים שלי, באר שבע. חוץ מזה אין לנו שום דבר אחר, זה לרדוף ולהשיג לבד. דיברו איתנו, הציעו לנו עזרה סוציאלית, לעזור בכל מה שאפשר. בשלב הזה זה הכול".

"אני כן עושה כל מה שאני יכול כדי לנסות להשפיע ולגרום לעולם להיות מודע לבעיה ההומניטרית הזאת. זה בא לידי ביטוי בכל דבר, להפיץ את הסיפור של מורן, להתראיין בכל מקום, לכתוב בכל מקום. אני וצוות חברים שלנו שממש עובדים בכל הנושא של להחזיר את מורן", הסביר, והוסיף: "כל מה שחשוב לנו זה להפיץ את הסיפור כמה שיותר ולא להישבר מכל מיני מכשולים שמנסים לשים לנו בדרך. כותבים לנו כל מיני פוסטים נוראיים".

כמו כן, כאשר נשאל מי אלו אותם אנשים שמגיבים את התגובות הרעות על חטיפת אחותו מורן, הודה: "זה נראה כמו אנשים שהם תומכי טרור. גם הערות קשות. כן יש לנו הרבה תגובות לא טובות, ואין לנו מה לעשות עם זה, חייבים להתמודד ולא להתעכב על התגובות האלה. התגובות האלה בסה"כ בסוף משרתות אותנו. כל מי שנכנס לסיפור ורואה כל כך הרבה תגובות לא טובות ישר יודע מעבר לסיפור שלדעתי הוא סיפור שיכול לגעת כל אחד, המעבר הזה על התגובות יכול להראות עוד דברים, זה מראה לאנשים כמה זה חשוב להאמין בדבר ההומניטרי של להחזיר את השבויים הביתה".

"כשרואים כמה תגובות אחרי שבוע ימים בשטח ואנשים בכל העולם ראו את המצב עדיין יש כאלה שבאים וכותבים את התגובות הקשות האלה למרות שמדובר פה על אדם רגיל, על אזרח", אמר. "אני קודם כל מספר על מורן, שהיא בן אדם מקסים ונהדר, בן אדם ששווה להתעכב עליו, שכדאי שתחזור הביתה. זה בערך מה שאני מנסה להעביר. מורן היא מעצבת תכשיטים צעירה, היא רק עכשיו התחילה את כל הליין שלה החדש, וזה די נקטע".

לסיום, התייחס ינאי לכלל משפחותיהם של 199 החטופים בשבי החמאס. "אני לא חושב שזה עניין של ימין ושמאל. יש לנו גורל דומה, יש בנינו אחדות וכוונה לפעול ביחד, לעשות כמה שיותר. זה לא עניין פוליטי, אנחנו יחד רוצים להחזיר את החטופים שלנו הבייתה. אנחנו רוצים לעורר את המודעות ולהגיד לכולם שאנחנו רוצים שהם יחזרו הביתה, שיתמכו בנו ויחד נחזיר אותם הביתה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm