אמש, זוהו שני מחבלים שניסו לחדור לישראל באזור חניתה, ולאחר מגע ישיר של צה״ל וירי לעברם - הם נסו ללבנון. זה קרה שוב הבוקר - לאחר שבצה״ל זיהו בתצפיות חולייה נוספת של 4 מחבלים שניסתה לחדור - אך חוסלה. 

היום ה-11 ללחימה | דובר צה"ל: "חמאס עושה טרור פסיכולוגי בשיטת דאעש"
לאחר שהקפיאו את המחאה: כך נראה מערך ההתנדבות של "אחים לנשק"

״שני הניסיונות האלה מצטרפים לשורת ניסיונות חדירה באזור זרעית עד חניתה - כשבאמצע היישוב ערב אל עראמשה. אני משער שמנסים לחדור או לעשות פרובוקציות באותה הנקודה כל הזמן כי שם יש גדר הפרדה ישנה - ולא חומה״, אומר משה דוידוביץ׳ ראש מועצת מטה אשר ויו״ר קו העימות. 
 
״יש כל הזמן ניסיונות של חיזבאללה להטריד את הצבא ואת היישובים צמודי הגדר באזורים נחותים שבהם אין חומה. באזור הגליל המערבי רוב השטח מכוסה בחומה - למעט המקטע הספציפי בין חניתה לזרעית, ובגלל זה הם מנסים דווקא משם לחדור או לעשות פרובוקציות. כעיקרון, בצה״ל אמורים להשלים את החומה בכל גבול הצפון עד מטולה - אך הם עובדים על פי סדרי עדיפויות שלהם, ולכן המקטע לא הסתיים״. 

לטענתו, בעקבות החוסר בממ״דים בבתים, תושבים נוספים מיישובים אחרים שעל הגבול - צריכים להשתתף בתוכנית הפינוי גם כן: ״מטרידה אותי העובדה שלרבים מהתושבים במרחק שני ק״מ או יותר מהגבול - אין בתים ממוגנים עם ממ״ד. יש כאן בתים שנבנו בקיבוצים בשנות ה-50 וה-60, ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה לתושבים אם יפלו באזור פצמ״רים - וכמה זמן ייקח להם להגיע למקלט. הם עלולים בדרך להיפצע ואף להיהרג״. 

״לכן, אני מבקש שבהמשך למהלך של פינוי יישובי צמודי הגדר - יכללו גם יישובים שהם עד ארבעה ק״מ מהגבול, כמו איילון או מצובה. יישוב כמו מצובה לדוגמה, חטף לא מעט פצמ״רים - אז אם הוא נמצא במרחק של שני ק״מ ו- 200 מטר מהגבול - תושביו ראויים פחות לפינוי? אני מבין שיש בעיות של פינוי כל כך הרבה תושבים מהדרום ומהצפון - אבל אם יתקצבו את זה, בעוד תקציב לא גדול, נמצא לבעיה פתרון. אותם תושבים נמצאים בקו האש ובטווח ישיר לאיום של החיזבאללה - וחייב לדאוג להם״, מוסיף.