ארגון הטרור חמאס פרסום אתמול אות חיים ראשון מאחת החטופות בעזה, מייה שם, שנחטפה ככל הנראה מאזור שדרות לאחר שהייתה במסיבה ברעים. תחילה, במשפחתה של שם ביקשו מכלי התקשורת שלא לפרסם את הסרטון. עם זאת, לאחר זמן קצר הותירו את הדבר. 

היום ה-11 ללחימה | דובר צה"ל: "חמאס עושה טרור פסיכולוגי בשיטת דאעש"
ברית הגנה דה פקטו: במערכת הביטחון משוכנעים שהאמריקאים יסכימו להשתתף בלחימה

על פי ניתוח שביצע ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי, שכלל שימוש מטא נתונים הכלולים בקובץ הווידאו, הסרטון לא צולם במהלך הימים האחרונים. על פי ההערכה, ארגון הטרור תיעד את הצילומים לפני שישה ימים לפחות. 

בתחילת הסרטון נראית שם כשהיא במהלכו של טיפול רפואי ולאחר מכן היא צולמה בפנייה ישירה למצלמה בה טענה כי "נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה וניתחו אותי במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי ונותנים לי תרופות - הכל בסדר. אני מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר". 

מדובר צה"ל נמסר כי "למשפחתה של מייה שם נמסרה ההודעה בדבר חטיפתה בשבוע האחרון על ידי נציגי צה״ל. בשעה זו נציגי צה״ל עומדים בקשר עם המשפחה. צה״ל פועל בכלל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשבתם של החטופים. בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".