הגיבוי האמריקאי הניתן בימים אלה הוא הרבה יותר רחב מההגעה של נושאות המטוסים לאזור. במערכת הביטחונית אומרים כי כל מה שאנחנו מבקשים אנו גם מקבלים - ספינות קרב, תמונת קרב משותפת, כמו גם פיקוד המרכז האמריקאי שהינו חלק מהמלחמה. האמריקאים מאותתים לישראל שהם מוכנים להפעיל כוח, בניגוד מוחלט למדיניות שלהם באוקראינה. 

היום ה-11 | נמשכים השיגורים בדרום ובמרכז, צה"ל הגיב לירי הנ"ט בצפון
"נתניהו עשוי מהחומרים לנצח את המלחמה?" - כך השיב ניר חפץ  

המסר של ארה״ב בימים אלו לישראל הוא -  אנחנו מבינים מה זה אומר תמרון קרקעי להכנעת חמאס, אנחנו נותנים לכם גב לזה. אנחנו כרגע עוזרים לכם לאבטח את האגף הצפוני ומאותתים לאיראן שלא תחשוב להתערב. 

עם זאת, יש לכך גם מחירים. לדוגמא, המעבר ההומניטרי. במערכת הביטחון סבורים שישראל צריכה לבחור את המאבקים שלה מול ארה״ב כרגע. במצב הרגיש הנוכחי, לדעת מערכת הביטחון לא נכון למערכת הפוליטית והמדינית לדחוף למאבק מול האמריקאים דווקא בסוגיה הזו, שוושינגטון כבר הבהירה שחשובה עבורה. 

לדברי בכירים במערכת הביטחון, הגיבוי האמריקאי שניתן בימים אלה הוא חסר תקדים בתולדות מדינת ישראל. בוושינגטון מבינים שהסיפור הזה גדול בהרבה מהמאבק מול חמאס בעזה. המעבר של ישראל לפיקוד המרכז האמריקאי בעקבות הסכמי אברהם גרם להידוק גדול של הקשרים עם הצבא האמריקאי. המערכת יודעת עכשיו לעבוד ביחד. השינוי הזה כבד בא לידי ביטוי בשטח. 

במערכת הביטחון מאותתים שמועד הכניסה הקרקעית לעזה לא קשור להגעת ביידן, אלא להכנת הכוחות והתוכניות המבצעיות. בצבא יודעים שאסור להם להיכשל פעמיים. ההערכה היא שימי הקרב המוגבלים מול חיזבאללה יימשכו, כשהדבר שעומד על הפרק כרגע הוא לנסות להכריע את חמאס ולנסות להחזיק את חיזבאללה, ספק אם ישראל תצליח לבודד את הזירות.