ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי הגיע היום (שלישי) למסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, לתת הצהרה לתקשורת לגבי תמונת המצב הביטחונית.

היום ה-11 | נמשכים השיגורים בדרום ובמרכז, צה"ל הגיב לירי הנ"ט בצפון
מערכת הביטחון במסר לממשלה: לבחור את המאבקים עם ארה"ב כרגע 

בדבריו, אמר הנגבי כי "אין רק הזדהות עם הכאב של כל אחד מאיתנו, יש אמירה מעשית שמביעה הזדהות עם הנחישות. לא ירחק היום שהאוכלוסיה תפנה את האזור, זאת ככל שהמערכה תלך ותתעצם". הוא ציין כי ישראל סיכמה עם ארצות הברית על "גיבוש תוכנית שמטרתה למנוע משבר הומניטרי בקרב אלו שהגיעו מהדרום".

עוד ציין: "יש נושא שהקבינט הדגיש אותו עם ראש הממשלה - נושא החטופים, שקדוש בעינינו, חייב להיות מרכיב מרכזי בכל דבר שנוגע למאמץ ההומניטרי. כפי שאתם יודעים, מתקיים מאמץ משמעותי ביותר שמוביל אותו תת אלוף במיל גל הירש, לייצר תמונת מצב ודאית כשאפשר. הדברים לצערנו בתוך הערפל מתבהרים, אבל עדיין יש בה מקומות מעורפלים".

"ראש הממשלה נועד עם נציגי משפחות החטופים, דמעותיהם ודמעותיו התערבבו. איננו מסתירים את התחושה כי אנחנו מבינים את הסיוט הבלתי נתפס שעובר על המשפחות שאינם יודעים מה קורה בגורל יקיריהם אצל חיות טרף. האנשים האלה הם מפלצות, לא חיות. הם לא אנושיים. אנחנו מבינים את העניין. רה"מ הנחה את כל המערכות הצבאיות להעביר לעולם את המסר הזה - נושא שחרור החטופים הוא בבת עינינו".

על היערכות המערכת הביטחונית, ציין כי "מהרגע הראשון הבנו שהיו כשלים. הכל ייבחן וייבדק, כולנו נצטרך להשיב על השאלות. כרגע המשימה העליונה של הנהגת המדינה, שמאוחדת מאי פעם, הוא לנצח במערכה הזו. זו הקרבה אבל ננצח עד אחרון היעדים שקבענו. מטרת העל שממנה נגזרות המשימות היא להשמיד את היכולות של חמאס והג'יאהד האסילאמי, אנו רוצים לסיים את המערכה כשהם לא קיימים".

לבסוף, ציין: "בזאת אנו מתמקדים, כל אדם שהיה חלק מהמתקפה הפשעת אנחנו נהרוג אותו. זה לא משנה אם הוא מסתתר במערה או מקלט, נגיע אליו ונהרוג אותו. האנשים האלה לא יוכלו לנהל את החיים ברצועת עזה ולאיים עלינו".

כזכור, בשבת האחרונה קיים הנגבי מסיבת עיתונאים לראשונה מאז החלה המלחמה והתייחס לתוכניות להמשך הלחימה ולנושא השבויים והנעדרים הישראליים שנמצאים בעזה. בהצהרתו, הודה: "למעלה משנתיים לא הייתה פעולת ירי של חמאס, הוא מאוד מורתע ל-15 שנים נוספות, פניו אינם להסלמה. טעות שלי, משקפת את הטעות של גורמים נוספים. שאכן האמנו שהחמאס לקח את הלקח של שומר חומות".

חדירת מחבלים משטח עזה לישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ביממה האחרונה הירי מעזה ליישובי העוטף נמשך, אך גם התחדש הירי לצפון. שני שיגורי נ"ט בוצעו סמוך לקיבוץ יפתח וירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבי צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל הגיבו בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

בתוך כך, מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וחאן יונס, בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועה.