"חרבות ברזל" - היום ה-11: בצל הלחימה ברצועת עזה, הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם, כשלאורך כל היממה מבתצעים חילופי אש בין כוחות צה"ל לפעילי חיזבאללה. היום (שלישי) עדכן דובר צה"ל כי שלושה שיגורי נ"ט בוצעו לעבר ישראל, כששניים מהם לעבר קיבוץ יפתח שבסמוך לבלול לבנון, וירי מנשק קל בוצע לעבר חיילי צה"ל בגבול. צה"ל התיר לפרסום כי שניים מתוך שלושת הפצועים הם חיילים במילואים.

צה"ל הגיב בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של חיזבאללה. הצלב האדום הודיע כי בתקיפת צה"ל בדרום לבנון נהרגו ארבעה בני אדם.

בתוך כך, מקורבים לארגון הטרור השיעי מסרו לעיתון "אל-ערבי אלג'דיד" כי "חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה, אלא ממשיך במשוואה של דם מול דם". לדבריו, "זו המשוואה שעליה הארגון פועל, וכל פעולה של ישראל תקבל תגובה. באשר להרחבת הקרבות - זה קשור להתפתחויות ברצועת עזה". עוד ציין: "ארגון חיזבאללה לא יעמוד בחיבוק ידיים כשהאויב תוקף אזרחים בדרום המדינה, כל טיפת דם של אזרח לבנוני תביא לתגובה קשה מצד הארגון".

הפעולות התדירות של הארגון בגבול בצפון ממשיכות את האסטרטגיה של חיזבאללה - הסלמה מוגבלת לאורך הגבול, שתסיח את דעתה של ישראל מהמלחמה ברצועת עזה. בינתיים, איראן ממנפת את כוחה האזורי, כשעל פי הדיווחים מיליציות פרו-איראניות התמקמו בסמוך לגבול הסורי. זאת, לאחר ששר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן ביקר בביירות, נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, והזהיר את ישראל מפני "רעידת אדמה גדולה" שתתרחש באזור.

אנליסטים פוליטיים העריכו במגזין "Foreign Policy" כי מלחמה בקנה מידה מלא עלולה להשפיע קשות על התמיכה בחיזבאללה מבית. היא תחשוף את חוסר יכולתה להגן על הקהילה השיעית המתוסכלת ממילא, תאתגר את הדינמיקה הפוליטית הפגיעה שלה בתוך ארץ הארזים, במיוחד כשלבנון סובלת ממשבר כלכלי חמור וממשבר פוליטי ממושך. הארגון לא יהיה מוכן להיכנס למלחמה מבלי להבטיח לאזרחי לבנון ערבויות לשיקום המדינה לאחר המלחמה, שתגרום להרס רב.