"חרבות ברזל" - היום ה-11צה"ל ושב"כ הודיעו היום (שלישי) על חיסולו של איימן נופל, אשר שימש כמפקד חטיבת מחנות המרכז של חמאס ברצועת עזה, וכראש המודיעין הצבאי של חמאס לשעבר. 

מתוקף תפקידיו, הכווין מתווי טרור התקפיים רבים נגד ישראל וכוחות הביטחון, והכווין את יעדי הירי הרקטי של חמאס, תוך הכוונה ייעודית אזורים מאוכלסים באזרחים בלתי מעורבים. בעברו, עסק בייצור ופיתוח אמצעי לחימה, קידם והיה שותף לפיגועים רבים, ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בארגון, והיה מקורב למוחמד דף.

איימן נופל (צילום: דובר צה''ל)
איימן נופל (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר, הודיעו צה"ל ושב"כ על חיסולו של ראש מועצת השורא של חמאס ברצועת עזה, אסאמה אלמזיני. זאת, במסגרת פעילותו כאחראי על תיק האסירים, וכזה שהכווין טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי גם מנכ"ל רשות המעברים והגבולות של חמאס ברצועת עזה, פואד אבו בטחיאן, בתקיפה של חייל האוויר. על פי הדיווחים, הוא חוסל בתקיפה של ביתו במחנה הפליטים נוסייראת שברכז רצועת עזה.

חיסולם של איימן נופל ואסאמה אלמזיני מצטרפים לשישה חיסולים נוספים בשורות חמאס שאירעו עד כה במלחמה: מפקד המחוז הדרומי בביטחון הפנים של החמאס, אחראי חטיבת עזה בכוח האווירי של ארגון הטרור, מחזיק תיק הכלכלה בלשכה המדינית, מפקד פלוגות הנח'בה ההתקפית בצפון הרצועה, מחזיק תיק היחסים הלאומיים ומפקד פלוגת הנח'בה ההתקפית בדרום חאן-יונס.

בכירי חמאס שחוסלו על ידי כוחות הצבא  (צילום: דובר צה''ל)
בכירי חמאס שחוסלו על ידי כוחות הצבא (צילום: דובר צה''ל)