חיים ילין, תושב בארי לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, ומהקולות הבולטים שמבטאים את כאב העוטף מאז הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והוסיף בנוגע לתחושות הקשות. "אני רואה את הפנים של האנשים, אחרי התופת, גם עכשיו פה כשאני בים המלח אחרי יום עבודה, אתה לומד לראות את הפנים של האנשים ולקרוא פנים. להסתכל על העיניים ולראות למי יש זגוגיות", ציין. 

היום ה-12: ביידן בדרך לישראל; פורסם תיעוד נוסף לשיגור הכושל שפגע בביה"ח
דואגים לתושבי עזה? הצביעות של הקהילה הבינ"ל זועקת | אביגדור ליברמן

עוד הוסיף בכאב: "אנשים שנמצאים בפוסט טראומה, אין להם עיניים. זה משהו שלא כולם יודעים להבין את זה. אני מסתכל ואני מקווה שמשהו נשאר. למרות שהם באים לעבודה, אבל הם גם בני אדם. 

יש מקום לדבר על השיקום? או שזה עדיין מאוד רחוק?
"מדברים על זה, אבל התחושה שלי, האמיתית, שאנשים עדיין לא מעכלים. אתמול הקריאו לנו עוד 19 שמות. יש בבארי קצת יותר ממאה אנשים שאו שנרצחו או שאנחנו לא יודעים מה קורה איתם. יש מנותקי קשר. אבל כל יום מודיעים על כמה מנותקי קשר כנרצחים. 

כמו כן, תיאר את ההלוויות הקשות שמתחרחשות במהלך התקופה הזו: "יש שם שקט, המון שקט. אנשים בהלוויות בוכים, מתחבקים, אבל כאילו אוגרים אנרגיה. אני לא יודע להסביר את זה. אין צעקות, האשמה, אין כלום. יש המון שקט שכאילו אנשים שומרים כוחות למחר. כי אולי לא יהיו כוחות".

המונים מגיעים
"כן אבל זה לא הקהילה. אני חייב להסביר את זה, אנחנו רגילים כשמישהו נפטר בקיבוץ, במושב, שהמשפחה כואבת אבל מסביב יש קהילה שגם כואבת וגם תומכת במשפחה. הדבר הזה לא קורה, הדבר הזה מאוד קשה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm