רפאל חיון, אזרח פרטי שאוסף מודיעין מעזה סיפר היום (רביעי) ל"מעריב": "לפני חודש התרעתי לגורמים רלוונטים בצבא - חמאס מתכננים לפלוש לשטח ישראל".

מחדל 2023: תנועת אומ"ץ התריעה, הממשלה התעלמה והמדינה חטפה

הוא הוסיף: "אותם גורמים אמרו לי 'מה פתאום', 'הם לא מסוגלים, זה פנטזיה- אין להם אומץ ואינטרס'. כבר בשנת 2019 התרעתי, מספר רב של פעמים שחמאס נערכים לכיבוש יישובים. יש אנשים שלא מגדילים ראש והולכים עם ראש בקיר. תפסתי את הראש כי התרעתי. הגורמים אמרו שזה תרחיש שלא יקרה בחיים".

רפאל חיון (צילום: צילום פרטי)
רפאל חיון (צילום: צילום פרטי)


רפאל (40), תושב נתיבות פועל במשך למעלה מעשור יחד עם צוות של עשרים ושישה חברים, כולם בהתנדבות מלאה. "בצה"ל מתנגדים בתוקף שתהיה לי אפשרות להאזין", אמר חיון. בחודש מאי האחרון משרד התקשורת הוציא הוראה לפיה הוא אוסר על חיון להחזיק ולהפעיל ציוד אלחוטי באמצעותו האזין לרשת הקשר של האויב - זאת למרות שבשנת 2019 אותו משרד דווקא אישר את השימוש. "אני מצפה שמשרד התקשורת יחזירו לי את האישור האזנה לפחות עכשיו למלחמה. אני רוצה ויכול להציל חיים, אני לא מבקש כסף, לא שום דבר רק להציל חיים. אם היה לי את הציוד האירוע הזה היה נמנע", הוסיף.

"איבדתי 37 חברים, זה בלתי נתפס. אנשים שדיברתי איתם ואחרי כמה דקות נותק איתם הקשר. זה פשוט בלתי נתפס. אני חי את המרחב, אני יכול לסייע. חילצתי מעל 31 אנשים שפשוט היו נצורים בבתים, כולל בכיר במערכת הביטחון. הכוונתי אליהם כוחות לפי המיקומים שקיבלתי מהם, נכנסו תחת אש. אנשים התקשרו אליי בוכים, התחננו לעזרה. עשיתי כל מה שיכולתי".