"חרבות ברזל": ארה"ב ממשיכה בתמיכה הבלתי מסויגת בישראל - לאחר ביקור הנשיא ג'ו ביידן בישראל ושליחת שתי נושאות המטוסים לאזור, הנשיא האמריקאי הגיש היום (שישי) בקשה לקונגרס להעברת סיוע חסר תקדים לישראל בשווי 14.3 מיליארד דולר, כש-10.6 מיליארד ממנו הוא לטובת סיוע צבאי.

חרבות ברזל - עדכונים שוטפים מכל הזירות  
הסכנה הנסתרת: בחסות המלחמה האזורית איראן יכולה לפרוץ לגרעין  
אם צה"ל ישמיד את חמאס, עוד הרבה מחכה לנו ביום שאחרי | ג'קי חוגי
 
הבקשה של הנשיא הוגשה כחלק מחבילת סיוע רחבה יותר שכוללת  העברה של 61.4 מיליארד דולר לאוקראינה. לפי דברי הבית הלבן, הסיוע לישראל ואוקראינה הוא ל"צורכי ביטחון לאומי של השותפים הקריטיים של ארה"ב". זאת, לאחר שהנשיא הדגיש כי מדובר ב"השקעה חכה שתחלק דיבידנדים לביטחון האמריקאי לדורותיו, תעזור לשמור על החיילים האמריקאים, ותעזור לבנות עולם בטוח יותר ומשגשג יותר עבור ילידנו ונכדינו". 

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)

מערכת כיפת ברזל במבצע מגן וחץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מערכת כיפת ברזל במבצע מגן וחץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על פי רשת CBS האמריקאית, הסיוע לישראל יעזור לחזק את מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, כולל חידוש מלאי מיירטי מערכת כיפת ברזל. במקביל, שלנדה יאנג, ראש משרד הניהול והתקציב של ארצות הברית, אמרה כי "הבקשה משקפת כיצד, תחת הנהגתו של הנשיא ביידן, ארה"ב גייסה תגובה איתנה לפלישה האכזרית של פוטין לאוקראינה, וכעת הממשל בא לעזרת בת בריתנו - ישראל". לדבריה, "אנו ממלאים את מלאי הנשק שלנו ומשתפים פעולה עם התעשייה הביטחונית של ארה"ב כדי להגדיל את ולספק את הצרכים של וושינגטון ובעלת בריתנו כעת ובעתיד".

עוד הוסיפה יאנג, כי "התפקיד לנו הוא להבהיר לקונגרס מה הצרכים ומה יקרה אם המימון הקריטי הזה לא יינתן. אז אנחנו עושים את העבודה שלנו כאן כדי ליידע את הקונגרס מה הצרכים הקריטיים וכיצד אנו מצפים מהם לפעול, ובמהירות".

כאמור, ביום רביעי האחרון ביקר ביידן ישראל ובמהלך נאומו אמר: "אבקש חבילת תמיכה חסרת תקדים מהקונגרס; אבטיח שכיפת ברזל תהיה מצוידת; העברנו נכסים צבאיים כולל שתי קבוצות תקיפה למזרח הים התיכון". בנאומו, קרא: "הגעתי לישראל עם מסר אחד - אתם לא לבד. אנחנו לעולם לא נשאיר אתכם לבד. ההתקפה הזו השאירה אתכם עם פצע עמוק, למעלה מ-1,300 ישראלים נרצחו, כולל מאות שהשתתפו בפסטיבל מוזיקה לשלום. ההתקפה הזו העלתה אל פני השטח את הטראומה של השמדת העם היהודי. העולם עמד מנגד ושתק - לא נעשה זאת שוב. אנחנו עובדים עם שותפים בעולם ובאזור כדי להחזיר את החטופים".