מלחמת חרבות ברזל: בצפון הארץ נרשמו היום (שבת) אירועים רבים. החל מהשעה 14:00, ירי פצמרים להר דוב מלווה בהרבה ירי נ"ט. בהר דב, לפני זמן קצר הייתה תקיפת חוליה לפני ירי. בנוסף הותקפו בלילה יעדים צבאיים של חיזבאללה.

בצה"ל נערכים: חיזבאללה יגביר את היקפי הירי והטווחים לשטח ישראל
"החברות שלי הופקרו ונרצחו": העדות המטלטלת של תצפיתנית ממוצב נחל עוז

בצה"ל מעריכים, כי חיזבאללה עדיין לא קיבל החלטה לצאת למלחמה מול ישראל, והמצב עדיין יכול להתפתח לדינמיקה של הסלמה רחבה יותר. בדרום רצועת עזה, חוסל מחבל שהגיע עם אופנוע לכיוון הגדר בחאן יונס.

צה"ל ממשיך להיות ממוקד ביעדים שתקיפתם תשרת את התמרון הקרקעי. הותקפו בתים שבהם יש תשתיות צבאיות כמו עמדות צלפים. חמאס מחלק את חלקם סמוך לאתרים רגישים.

חיסול חוליות מחבלים בגבול לבנון (צילום: דובר צה"ל)

מתחילת המלחמה בוצעו 550 שיגורים כושלים של ארגוני הטרור, כל הציוד ההומניטרי הולך ישירות למתקני אונר"א. דלק לא נכנס לרצועה כלל. בנוסף, מתחילת המלחמה נפלו 307 חללי צה"ל ו-210 נחטפו.

בסיכול טרור מתמשך ביהודה ושומרון, נעצרו עד עכשיו כ-450 מבוקשי חמאס באיוש. סה"כ כ- 670. המיקוד בעזה, הגנה בצפון, והסתכלות שלא מתפתח משהו אזורי. הפעולה הקרקעית תתבצע בתנאים הכי טובים לנו. עוקבים גם אחרי המתרחש בסוריה, עד עכשיו היה אירוע אחד בתחילת המלחמה של ירי פצמ"רים ולא התרחשו מאז אירועים. בצה"ל מעריכים, כי ירדן מודאגת בעיקר במתרחש בדעת הקהל שם.