נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב (ראשון) לרשת Sky New הבריטית וחשף חומרים שנמצאו על גופותיהם של מחבלי החמאס, בהם תכני הדרכה לשימוש בחומרי לחימה כימיים, שמטרתם לשמש את ארגון הטרור בפעולותיו הרצחניות כנגד חפים מפשע. הנשיא ציין כי "התקן USB שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסייה אזרחית, בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה".

"מתחייב להביא את יקירכם הביתה": הנשיא הרצוג נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים 
עדות נוספת לאכזריות החמאס: ילקוט בית ספר ממולכד אותר בדרום 
"ב-BBC בחרו בצד העזתי": בנט תקף את המראיינת בשידור חי
 
 
בהתקן נייד אשר נמצא על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטות הוראות ליצירת נשק כימי והפצתו בקרב אוכלוסייה אזרחית. מקור המסמך הוא מדריך של ארגון הטרור אל-קאעידה משנת 2003, והשימוש בו מעיד הן על הקשר בין הארגונים והן על כוונתו של ארגון הטרור חמאס להשתמש בנשק כימי להשמדה המונית כפי שדאעש תכנן בעבר.

תכני ההדרכה שנתפסו אצל מחבלי חמאס (צילום: ללא קרדיט)
תכני ההדרכה שנתפסו אצל מחבלי חמאס (צילום: ללא קרדיט)

בין התכנים, הוראות מדויקות להכנת מתקן לפיזור ציאניד. מדובר בהוכחה חיה לכוונותיו הרצחניות של ארגון הטרור חמאס, שמתכנן השמדה המונית ללא הבדל בין דת, גזע ומין. כריתת ראשי תינוקות, מדריך לחטיפת שבויים והוראות לשימוש בחומרים כימיים לרצח המוני, הם דפוסי פעולה רצחניים המעידים על ניסיונו של ארגון הטרור חמאס להתחקות לדאעש.

הנשיא הוסיף ואמר בראיון: ״זהו חומר שנמצא על גופתו של אחד מאותם מחבלים סדיסטים. זה חומר של אל-קאעידה, חומר רשמי של אל-קאעידה. אנחנו מתמודדים עם דאעש, אל קאעידה וחמאס - אלה הפנים של הארגונים שאיתם אנו מתמודדים. ובחומר הזה, היו הוראות, איך לייצר נשק כימי".

חוברת ההדרכה לחומר כימי שנתפסה אצל מחבלי החמאס (צילום: ללא קרדיט)
חוברת ההדרכה לחומר כימי שנתפסה אצל מחבלי החמאס (צילום: ללא קרדיט)

"מה שמדינת ישראל חוותה זה רוע טהור, שנדרש לעקור מהשורש. ולמול הרוע הזה - אנחנו עדים לאנשים מסביב לעולם שתומכים בטרור הזה, אנחנו רואים אותם בהפגנות בלונדון ובמקומות נוספים בעולם - למה אתם תומכים ברוע? מה עומד מאחורי זה? האם אתם באמת מאמינים שבני אדם צריכים לעבור עינויים? אזרחים או נשים בהריון? קשישים עם דמנציה? אנשים שעשו רק טוב".

"תנו לי לספר לכם סיפור, המשפחות הישראליות בגבול רצועת עזה, הן התומכות הגדולות ביותר בשלום עם הפלסטינים. הן סיפרו לי על אב שנשאר לבדו, כי בזמן שהוא הלך להגן על היישוב שלו -  אשתו וילדיהם נחטפו לעזה בידי מחבלים, בלי שהוא יודע היכן הם נמצאים. וזו רק דוגמה אחת שממחישה את המציאות הישראלית".