"חרבות ברזל": בצל המשך הלחימה בעזה, נמשכים גם האיומים מצד איראן - סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדאווי, שלח היום (שני) מסר מאיים לישראל ואמר כי "אם יהיה צורך, אנו מוכנים לשגר טילים ישירות לחיפה". בשיחה שערך עם סטודנטים באוניברסיטת טהרן, הוסיף: "איראן מדגישה בקול רם כי היא מגנה על האומה הפלסטינית המדוכאת, אנו תומכים בפומבי במי שנלחם מול ישראל, זו האידיאולוגיה של המהפכה האסלאמית".

לדבריו, "מצב ההתנגדות שונה משנים קודמות, המתקפה של חמאס הפתיעה את הישראלים והם עדיין בהלם מהמכה הזו. ימים ארוכים הם אומרים שהם מוכנים לתמרון קרקעי, ראינו את הפעולה הקטנה שהם עשו וראינו גם את התוצאה, כשהוא מדגיש כי "אמש התקיימה בישראל הפגנה גדולה, הם עדיין מתמודדים עם בעיות פנימיות קשות". בקשר ל"אחדות הזירות", והתמיכה בחות'ים בתימן, ציין: "לפני שנים הרעים תקפו את תימן, עכשיו הם מפחדים שתימן תתקוף אותם. כיום יש בתימן אלפי טילים וכטב"מים, זו התגשמות הקוראן".

חרבות ברזל: תקיפות צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
חרבות ברזל: תקיפות צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

תקיפות צה''ל בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
תקיפות צה''ל בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

"להתנגדות ידיים מלאות, קאסם סולימאני מילא את ידיהם ברקטות וכטב"מים, ישראל עדיין לא יודעת איזה נשק יש להתנגדות, יש אנשים שחושבים שאיראן היא זו שמעבירה להם נשק, אך זה לא המצב, הם מייצרים אותו לבד, ראיתם את התימנים, בעזרת יכולות המודיעין שלהם, הם ייצרו טיל שמגיע למרחק אלפי קילומטרים שמפחיד אפילו את האמריקאים".

אמש, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, נועד עם שר החוץ של דרום אפריקה, נאלי פנדור, בבניין משרד החוץ האיראני. בפגישתם, שעסקה באינטרסים המשותפים בין המדינות ובמיוחד בעמדותיהם המשותפות ביחס ל-"כיבוש הישראלי", אמר עבדולהיאן: "במיוחד היום, העולם עד לרצח העם של משטר האפרטהייד הישראלי נגד תושבי עזה המתנגדים והמדוכאים. בנוסף לנושאים דו-צדדיים, דנו גם בפשעי המלחמה המתמשכים של המשטר. אנו מודים לעמדות החזקות של הממשלה והאנשים באפריקה בתמיכה בפלסטין ובמלחמה באפרטהייד".

עוד הצהיר כי "מה שראינו בעזה הוא מלחמת פרוקסי של ישראל מטעם ארה"ב, שמתבצעת נגד האומה הפלסטינית המדוכאת. מר ביידן מגיע לתל אביב מת"א. משטר שהורס בתי חולים, כנסיות, מסגדים, בתי מגורים, נשים וילדים. תקיפת חמאס בתואנות שווא היא תקרית מרה".

"הנשיא האמריקאי הודיע ​​במהלך נוכחותו בתל אביב כי ישלח מאות מטוסים וספינות עם נשק, וחבל שהודיע ​​כי הצליח לתאם הגעת 20 משאיות של סיוע הומניטרי לעזה", הוסיף. "זה מראה שהמשטר הישראלי נכנס למלחמת פרוקסי נגד הפלסטינים. אני מודיע מהפלטפורמה הזו שהיום האזור הוא כמו חבית אבק שריפה. לכל חישוב שגוי בהמשך רצח העם והעקירה הכפויה עלולות להיות השלכות כבדות ומרות, הן באזור והן נגד האינטרסים של הלוחמים".