מלחמת חרבות ברזל: ד״ר אסף רגב, חוקר אסלאם ומזה״ת מודרני, אוני׳ בן גוריון ומכון גבעת חביבה שוחח היום (שני) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5fm על המשך הלחימה ועל הזירה הצפונית.

בנט לוקח אחריות על חלקו במחדל וחושף את החולשה של איראן
שר הבטחון לשעבר מטיל ספק: "מיטוט חמאס? מציע לא להשלות את עצמנו"

בפתח הראיון אמר: "נסראללה נמצא בתוך משולש - איראני אזורי, לבנוני מדינתי וחיזבאללה כארגון. ומה שקורה בין שלושת הקודקודים הללו  - האהבות, השנאות, האינטרסים, בנוסף למה שקורה ברצועת עזה יקבע את כמות ואת איכות ההתערבות של חיזבאללה".

"עצם העובדה שעדיין לא התקבלה החלטה האם נכנסים לעזה, מתי וכמה, עם האמריקאים או בלי, כל הדברים האלה וההתמהמהות נותנים לנסראללה זמן ומאפשרים לו לשחק עם עצמו ולשחק בתוך המשולש הזה מבלי שהוא צריך לקבל כרגע החלטה. בעקבות היעדר החלטה ישראלית הוא יכול לשחק על הגבול. מה שקורה בעזה, או בינתיים לא קורה בעזה, נותן לחיזבאללה זמן".

על התייחסותם של כלי התקשורת הערבים לנושא: כלי התקשורת הזרים הערבים מגוייסים כמעט ללא יוצא מן הכלל לטובת התמונות שעולות מעזה, זה דבר צפוי ורגיל וזה כמובן דרך שלטונית לשחרר קיטור בתוך הציבור. לציבור יש את האינטרסים שלו אבל אי אפשר שהשלטון והתקשורת, בטח כלי התקשורת הממסדיים במדינות ערב סביבנו, יציגו תמונת מצב מאוזנת. תמיד השליט יכול להגיד 'תראו התקשורת חופשית'.

אני אוציא מן הכלל חלק מהתקשורת האמירטית - דובאי, אבו דאבי, האזור הזה וחלק קטן מהתקשורת הסעודית שלא הייתי אומר שמגלים גילויי תמיכה בישראל אבל בוא נאמר שלא מציגים רק את ישראל באור שלילי ולפעמים אפילו מתעלמים מחלק מהאירועים כדי לא להיות אלו שחייבים לבחור צד".

צה"ל תקף חוליית נ"ט בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

עוד חזר והתייחס לזירה הצפונית ולחיזבאללה: "כאמור נסראללה צריך לתמרן בין שלושת הקודקודים. לא הייתי מגדיר את חיזבאללה כבובה על חוט של האיראנים. לפני 5-6 ימים ראש ממשלת לבנון שכמעט מתחנן בפרהסיה לא להיכנס אל תוך המלחמה הזאת. הוא אומר 'מדינת לבנון והעם הלבנוני לא יעמדו במלחמה שכזו' ונסראללה שתמיד מציג עצמו כמגן לבנון, כמציל לבנון, כאדם הכי חשוב במדינה הזו צריך לקחת בחשבון שיש 5 מיליון אנשים פרט לחסן נסראללה, ואותם 5 מיליון ישלמו מחיר מאוד יקר, המחיר היקר ביותר אם אדון חסן נסראללה יעשה טעויות".