בלעדי: כוחות גדולים של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) פשטו הלילה (בין ראשון לשני) על בית אבות "נוף המושבה" שבמרכז העיר פתח תקווה, ו"שלפו" מהקומה ה-11 בבניין שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים, בחשד שנערכו לבצע פעילות טרור. השניים נעצרו על ידי שב"כ וכוח של יחידת 33 הגדעונים בלהב 433 לחקירה במתקני השירות. החקירה בעניינם נמשכת.

מחצית מהציבור: הדרג המדיני אשם במחדל - ומה לגבי מערכת הביטחון?
מפת האינטרסים של סין: מה בייג'ינג יכולה להרוויח ולהפסיד מהמלחמה בעזה?

הלילה הגיעו כוחות גדולים של שב"כ למרכז העיר, חסמו את רחוב פינסקר משני צדדיו, פשטו על בית האבות, ובצורה ממוקדת ומדויקת הגיעו לגג הבניין, שם איתרו שני פלסטינים שעובדים במקום, והורידו אותם כשהם עוטים כיסוי על עיניהם. 

הבוקר הגיעו כוחות נוספים של שב"כ למקום, לקחו איתם מספר עובדים ועובדת, בני מיעוטים, וכן שתיים ממנהלות המקום למטרת גביית עדויות. נדגיש כי מבירור שערך מעריב עולה כי מדובר בחלק מהעובדים שמועסקים במקום במשך תקופה ארוכה, ואילו אחרים, ככל הנראה בהם השניים שנעצרו, הינם עובדים חדשים בבית האבות.

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

אזרחים שנחשפו למעצר הדרמטי במרכז פתח תקווה, למרות השעה המאוחרת, אמרו למעריב: "זה היה כמו אירוע שלקוח מסרט מתח. כוחות ביטחון רעולי פנים נכנסו לבניין אחרי שחסמו את הרחוב משני הצדדים. אנחנו מתגוררים בסמוך, וצפינו באירוע בפחד עצום. הם הוכנסו פנימה, יצאו תוך פרק זמן מסוים עם שני חשודים עם רטייה על העיניים והובילו אותם לרכבים שלהם.

זה פשוט לא ייאמן איך לוקחים בבית אבות, שיש בו קשישים ומוגבלים, עובדים כאלה, ועוד בשעת מלחמה. זה אירוע חמור, אנחנו כתושבים היינו יכולים להיחשף לפח"ע בלב העיר. אנחנו לא רוצים לחשוב אפילו, אחרי ה-7 באוקטובר, לאן אירוע כזה היה יכול להתגלגל". 

מבירור שערך מעריב עולה כי העובדים שנשלפו מהקומה ה-11 בבניין לנו במקום, והמידע שהגיע לשב"כ ובעטיו בוצע המעצר היה מדויק וממוקד. עוד נודע למעריב כי שני החשודים נעצרו בחשד לכוונה לבצע פעילות טרור, ובמסגרת זו הם הועברו, כאמור, לחקירה. בעל המבנה, אליו פנה מעריב, סירב להתייחס לנושא. מנכ"לית בית האבות טרקה את הטלפון מיד לאחר שהזדהינו בפניה. 

בעלי עסקים בסמוך ציינו: "זה אירוע חמור. יש למצות את הדין עם החשודים ועם מי שהעסיק אותם. אין דבר כזה 'לא ידענו'. זו הפקרות. בשעה כזו כל מעסיק צריך לקחת אחריות על העובדים שנמצאים אצלו, ובמיוחד כאשר מדובר בעובדים שאינם יהודים. אסור שאירוע כזה יתרחש בשום מקום, ובוודאי לא במרכז עיר הומה אדם. אנחנו מצפים שהשב"כ, המשטרה והרשות המקומית יפעלו לשמירת המקום".

תגובת בעל בית האבות: "אנו מקבלים לעבודה רק בעלי אזרחות ישראלית. כל עובד טרם כניסתו לתפקיד מקבל אישור ממשרד הבריאות ומשרד הרווחה לאחר קבלת אישור על אי מרשם פלילי מהמשטרה. כל ניסיון להציג טענה אחרת הינה בגדר הוצאת דיבה שתטופל על ידנו בחומרה".