מלחמת חרבות ברזל: שתי חטופות נוספות שוחררו הערב (שני) מרצועת עזה, והובאו למעבר רפיח. צוות ישראלי בדרכו אליהן על מנת להביא אותן חזרה לארץ. משפחותיהן של שתי החטופות, נורית קופר (79) ויוכבד ליפשיץ (85), קשישות תושבות ניר עוז שנחטפו ביחד עם בני זוגן, קיבלו הודעה על שחרורן. עמירם קופר ועודד ליפשיץ עדיין מוחזקים בידי חמאס.

היום ה-17 | סלקציה בין החטופים? דיווחים לשחרור 50 שבויים בעלי דרכון זר
איבדו אמון? 42% מהציבור מאמין שארה"ב קובעת את מהלכי המלחמה

לפני פרוץ המלחמה, התנדבו בני הזוג ליפשיץ להסעת פלסטינים מרצועת עזה לקבלת טיפול רפואי בישראל. דניאל ליפשיץ, נכדם של הזוג, סיפר הערב עם שחרורן: "אנחנו מתרגשים ושמחים לשמוע על שחרורן, ומחכים להתאחד עם סבתא. דבר ראשון כשאפגוש אותה אומר לה שאני אוהב אותה. לגבי סבא שלי - אין בידינו מידע נוסף כרגע".

שחרור חטופות ישראליות משבי חמאס (צילום: רשתות ערביות)
שחרור חטופות ישראליות משבי חמאס (צילום: רשתות ערביות)

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, שסייע במהלך, מסר עם הגעתן לגבול מצרים: "תפקידנו כמתווך ניטרלי בין הצדדים לסכסוך הופך את עבודתנו לאפשרית. אנו ערוכים לבקר את החטופים שנותרו בשבי ולסייע בכל שחרור עתידי. אנו שמחים שבקרוב אלו ששוחררו יתאחדו עם משפחותיהם ואהוביהם".

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "חובתם של מנהיגי העולם הערבי לפעול לסיום הטרגדיה אשר איפשרה לחמאס דעאש להפוך מאות אזרחים וחיילים להפוך לבני ערובה תוך ביצוע פשעים נגד האנושות. מטה משפחות החטופים והנעדרים מברך על חזרתן של נורית קופר ויוכבד ליפשיץ ששבו הלילה הביתה ויתאחדו בקרוב עם יקיריהן".  

‏‎"המשימה שלנו להחזרת כלל החטופים נמשכת", הוסיפו, "מאות חטופים עדיין בשבי של ארגון טרור אכזרי בו מוחזקים תינוקות, ילדים, אימהות, אבות קשישים וחיילים שמחכים שנחזיר אותם הביתה. ‏‎כל יום בו חמאס ממשיך להחזיק באזרחים חפים מפשע, הוא עוד יום בו ממשיך לבצע פשעים כנגד האנושות". 

שחרור חטופות ישראליות משבי חמאס (צילום: רשתות ערביות)
שחרור חטופות ישראליות משבי חמאס (צילום: רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום דיווח עיתון הניו יורק טיימס מפי גורם צבאי ישראלי בכיר, כי נרשמת התקדמות במגעים בתיווך קטאר לשחרור החטופים, ועולה האפשרות כי כחמישים חטופים בעלי אזרחות זרה ישוחררו בנפרד מעסקה רחבה יותר.

בסוף השבוע, כזכור, שוחררו יהודית ונטלי רענן, אם ובתה בעלות אזרחות אמריקאית. הממונה על החטופים והנעדרים עדכן כי צה"ל וכוחות הביטחון קיבלו אותן לידיהם בגבול הרצועה. שתי החטופות הועברו למתקן ביטחוני לתדרוך, כשמי שמלווה אותן הוא רונן צור, איש יחסי הציבור שעומד בקשר הדוק עם המשפחה.

הנשיא ג'ו ביידן פרסם הצהרה בטוויטר, והתייחס לשחרורן של השתיים: "דיברתי עם שתי החטופות ששוחררו לאחר שהוחזקו כבנות ערובה על ידי חמאס. הודעתי להן שהממשלה שלהן תתמוך בהן באופן מלא כשהן יתאוששו ויחלימו. ג'יל ואני ממשיך לחזק את את כל המשפחות האמריקאיות שיקיריהן עדיין בשבי". 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]