האלוף במיל' יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים, נלחם במלחמת יום הכיפורים כמפקד פלוגה במילואים, ואף קיבל את עיטור העוז בעקבות התנהלותו לצד התופת הגדולה. בריק ביקר מספר פעמים בשנים האחרונות את התנהלות מערכת הביטחון, התריע בנוגע למוכנות צה"ל ללחימה נרחבת וקרא להכנת צה"ל למערכה רב זירתית. על רקע הכניסה לשלב הבא בלחימה מול חמאס התראיין הבוקר (שלישי) בריק ל"כאן ב'" וסיפר כי הוא הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני כניסה קרקעית לרצועת עזה בשלב זה, והמליץ לו להמתין.

״לייבש את חמאס״: כך נתניהו משתמש באלוף בריק לפני ההחלטה על כניסה לעזה
אחרי ששיבחה והיללה את חמאס: השחקנית הישראלית נעצרה

"המלצתי לראש הממשלה בנימין נתניהו להמתין עם כניסה קרקעית", אמר בריק והסביר: "הצבא לא מוכן. כניסת צה"ל יכולה לדרדר למלחמה אזורית. כוחות גדולים יעמדו בתוך המדמנה העזתית ויחטפו אש קשה במשך חודשים. יישארו עוד עשרות אלפים בתוך המנהרות. המהירות מהשטן".

תיעוד מחיסולו של מפקד המערך האווירי בעיר עזה, מראד אבוא מראד (צילום :דובר צה"ל)

בהמשך פרש את משנתו באשר לדרך הפעולה בה ישראל צריכה לנקוט: "הפתרון צריך להיות המשך תקיפה מהאוויר במקום להיכנס לליבה שהם יושבים בה. הם צריכים להיות במצור של חודשים. צריך להשיג מצב שלא יתקבלו דלק, מים מזון. להחליש אותם בכל הכוח. בחודשים האלה צה"ל יצטרך להתאמן ולהכין את עצמו למלחמה".

כזכור, ביום ראשון טענו גורמים כי "נתניהו נשען על עמדתו של בריק", וכי בין השניים התקיימו מספר פגישות. "עמדת האלוף בריק מחזקת את ראש הממשלה ואת עמדתו הזהירה", ציינו הגורמים.