18 יום חלפו מחדירת אלפי מחבלי חמאס לשטחי העוטף ודרום הארץ וממסע הטבח שביצעו, שגבה את חייהם של כ-1,400 בני אדם והוביל לפתיחת מלחמה מול חמאס בעזה. פרשן "חדשות 13" לענייני ערבים צבי יחזקאלי שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ואלוף במיל' יצחק בריק ב-103FM והביא פרטים נוספים על הלחימה המורכבת.

גיהנום מתחת לאדמה: האתגר הענק של צה״ל - זה מספר המנהרות של חמאס
בריק חושף את המלצתו לנתניהו - מדוע אני מתעקש לא להיכנס לעזה

"מחכה לראות מאיפה תבוא הישועה, אנחנו עדיין באותו מצב. אנחנו שבועיים וקצת אחרי הטבח הנורא, חמאס מתפקד והם בסדר, ובעולם מבזים אותנו. אמנם שחררו ארבע חטופות אבל זה כלום מכלום. גם מה זה לרסק את חמאס? אני לא מבין. אנחנו פשוט לא מבינים עם מי יש לנו עסק, והסיפור של עזה לא יסתיים בעזה, יש לכך השלכות על מה שיקרה ביהודה ושומרון. נפל דבר בהוויה הפלסטינית. אחרי 75 מהנכבה שלהם, הם הבינו שאפשר להפוך את הגלגל. אנחנו בכל השנים הללו מכילים ומחפשים שקט, קנינו שקט ברצועה שעלה לנו בדם. השאלה היא מה לעשות שם". 

בהמשך, הוסיף: "הדיון הטקטי על האם להיכנס או לא, צריך לרכך הרבה ויש מה לרכך. אני רואה את חמאס מתפקדים. כל האנשים שהיו אחראים על הכישלון במשך 15 שנה הם אלו שצריכים להוביל אותנו. צריך לשאול את תושבי רצועת עזה מה הם אומרים. צריך לשטח את הרצועה, למחוק את חמאס. כל מה שתעשה ברצועה יקרין על אופי ההתנהלות שלך. הייתי נותן להם את כל האסירים הביטחוניים, ונלחם בהם. בעזה לא צריכה להישאר ישות פלסטינית כי היא תמיד תהיה עוינת. ברור שמצרים וירדן לא ירצו לקחת אותם. העולם יהיה חייב לקלוט אותם, קנדה פתוחה לפליטי מלחמה, לעיראקים, לסורים. בברלין יש 3.5 מיליון סורים. אחרת, אם לא תעשה את זה, תקבל שם ישות שתקרין שוב את הסיפור של חמאס". 

חקירת פעילי חמאס (צילום :תקשורת שב״כ)

"עוד לא הבינו את הנוסחה. חייבים לסיים עם עזה קודם, ואם נסיים שם במכה מוחצת, גם ביהודה ושומרון יהיו תזוזות לכאן ולכאן", הבהיר יחזקאלי. "הם הביאו עליהם את הגיהנום הזה. הנשקים שירו בילדי העוטף הם אלו שנתנו לרשות. כל מה שיהיה, ייגזר מהשאלה האם הבנו מה היה פה. אנחנו צריכים להבין שהצבא שלנו לא במוד של להבין את הפלסטינים, נכנסנו לשינה ארוכה. אנשי חמאס הם אנשים שרוצים לזרוק את כולנו לים, כנ"ל אבו מאזן וכל הפלסטינים. הם לא מקבלים את הקיום שלנו. אני גר ביהודה ושומרון, כולם פה חמושים". 

על ההתחממות מול חיזבאללה, אמר הפרשן: "זו מלחמת איראן. איראן עשתה לנו את הסיפור הזה, חמאס לא היה עושה את זה אם לא הרוח הגבית של איראן. אני מאוד מאמין לביידן שהוא איתנו, זה מחמם את הלב, אבל השאלה אם הוא יהיה התקפי עם העניין הזה. אני חושב שנסראללה ירים את הלהבות עד לרגע בו נגיד לו שאנחנו לא רוצים. הוא לא ייכנס לעימות כולל, אך כשייכנסו לרצועה, השפה תשתנה בצפון. זה פי אלף יותר מסוכן מחמאס". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]