מלחמת חרבות ברזל: צה"ל פרסם היום (שלישי) שתקף אתמול שטחי כינוס באופן מאוד אפקטיבי על בסיס מודיעין. 35 מחבלים נהרגו, וקיים ניסיון לשכלל זאת ולתת מכה טקטית נוספת. בתוך כך, צה"ל תקף שלוש חוליות מחבלים נוספות במרחב גבול לבנון.

יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי: "הלכנו קילומטרים במנהרות, הכו אותי במקלות"
"מי החליט לעשות עם החטופה מסע"ת": גאולה אבן רותחת מזעם והיא לא לבד

בצה"ל הגדילו את כמות התקיפות והכוונה היא להמשיך כך. דירה מבצעית הותקפה במרחק 30 מטר מבית ספר של אונר"א, והיה ניסיון להעצים זאת ולטעון שבית ספר הותקף. בנוגע למשאיות שנכנסו לעזה נאמר שהסיוע ההומניטארי נבדק בניצנה, אין דלק. בצה"ל מחזקים זאת ומנסים לייצר דרומית לעזה מספיק אוכל, מים ותרופות.

חיסול מחבל בלבנון, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בצה"ל הבהירו לגבי הכניסה הקרקעית לרצועת עזה שהתמרון מוכן, נחוש, ושלא שמעו אמירות בנוגע למתן זמן נוסף להתכונן. לתמרון יש מרכיב מאוד חשוב כי יש בו גם אש וגם תמרון בקרקע והגיון שישפיע על היום שאחרי, אמרו בצה"ל. אין תשובה סופית מוחלטת לאיך זה יראה בשטח כי תמרון מביא התפתחות על השפעות אזוריות. הווקטור ברור וצריך להרוג את ההנהגה, לפגוע בתשתיות וזה יקרה עם התמרון לאחר הנחייה של הדרג המדיני.

בצפון העלו הילוך מאוד גבוה והצליחו בסיפור של החוליות עם יכולות טובות וגביית מחיר משמעותי. צריך לעשות שם הגנה ולהזכיר לצד השני את המחיר ולקחת לו יכולות והישגים. בנוגע להצהרה השנויה במחלוקת של יוכבד ליפשיץ, נטען שמדובר בניצול ציני של טרור, ושימוש בלוחמה פסיכולוגית.

גבולות הגזרה נותרו מתוחמים לאזור קו המגע בצד הישראלי והלבנוני. בימים האחרונים בערב תקף חיל האוויר ופגע בעוד חוליית נ"ט של חיזבאללה. סדר גודל של מעל 20 חוליות הותקפו לאחר שבצה"ל הצליחו לסגור מעגל. בתחילת המלחמה המגמה הייתה הפוכה, בעיקר בגלל טעויות טקטיות בצד הישראלי.

צה"ל בשנים האחרונות השתפר מאוד בסגירת מעגלים על חוליות נ"ט בעיקר בגלל הלחימה בעזה. במלחמת לבנון השניה לצה"ל לא היו יכולות דומות ועבור חיזבאללה זה אתגר שברמה הזו לא התמודד בעבר. זה נתון מעודד להמשך, אבל צריך לזכור שגם הצד השני לומד ומפיק לקחים.

שר החוץ הלבנוני לשעבר ג'בראן באסיל שוחח עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמש וציין שללבנון יש זכות להגן על עצמה אך קרא להשקיע כל מאמץ כדי למנוע מלבנון להיגרר מלחמה כדי שאף אחד לא יאשים אותה באחריות לה. באסיל הוא מנהיג המפלגה הנוצרית הגדולה בלבנון.

בד בבד, המנהיג הדרוזי הבולט בלבנון אומר ש"המצב כעת הוא המסוכן ביותר, גורל לבנון, מונח על הכף, המלחמה יכולה לפרוץ מצידנו או מצד ישראל, מצד ישראל זה לא תלוי בנו. מהצד שלנו אנחנו צריכים לנהוג איפוק ואני מייעץ לאחינו בחזבאללה שכללי העימות יישארו כמו שהם".

בצה"ל לא מכירים את הדיווחים על כך שראש המוסד לשעבר יוסי כהן לוקח חלק במאמץ לשחרור החטופים. בצה"ל מפקחים על המאגר הפנימי של אונר"א לטובת המתקנים ובתי החולים וקיימת בדיקה לאן הדברים מגיעים ואם הם לא נעים לכיוון אונר"א.