סא"ל אלעד זנדני, ראש ענף עורף אוגדת עזה משחזר את הלחימה בכפר עזה במקום בו נרצחו ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ובנו וצלם ידיעות אחרונות, רועי עידן יחד עם בת זוגתו סמדר. כמו כן, ביתו הקטנה בת ה-3 עדיין חטופה : "אני בבית שבת חג, הבנתי שיש אירוע. הגעתי לצומת שובה. קיבלתי טלפון מתושבים בכפר עזה, שומע שיש פה מחבלים, שיורים כאן. עוד אין לי תמונת מצב מלאה. התחלתי להרכיב את הכוח שהיה איתי: אני,  שוטר שהיה על אופנוע ועוד אזרח שהיה עם נשק, מגיעים לדעתי בין הראשונים לכפה עזה בשעות הבוקר המוקדמות יחסית".

היום ה-20 ללחימה | מטח נרחב למרכז, משלחות חמאס ואיראן במוסקבה
"החזירו אותם הביתה": משפחות החטופים הפגינו מול שגרירות מצרים

עוד שחזר: "אנחנו מזהים כבר את הג'יפ של אחד האזרחים ירוי בכניסה וטנדר של החמאס, מסתכל פנימה רואה גם אר פי ג'י , באותו רגע אנחנו באירוע אחר, לא איזה חדירת מחבלים שאנחנו מכירים מהעבר.נתוך כדי אני מבין שהיה אירוע בחדר אוכל, אני מגיע לשם ומזהה כמות של פצועים ומתקדם קדימה בעקבות יריות שאנחנו שומעים. 

רצנו בעקבות הצעקות, היריות, יחד עם חברי החוליה, הגיבורים הללו עד החלק המערבי שם נתקלנו במחבלים. חתרנו למגע ואש, באחד מהשלבים של הלחימה אחד מחברי החוליה נפצע, מקבל כדור בחזה, השוטר מביא לו בינתיים תחבושת ומטפל בו. אנחנו רוצים לשמור שלא יהיה חלילה חטוף נוסף, אנחנו מנהלים קרב השהייה, בשלב מסוים אני אפילו עולה לגג באחד הבתים, ומנהל משם אש עם המחבלים. זה נמשך כמה שעות, עד שהגיע כוח של דובדבן, חברנו אליו והמשכנו לחימה עד שחילצו אותנו אחורה".

זנדני לא שכח את תושבי הקיבוץ וכיתות הכוננות שנלחמו כתף אל כתף לשמירה על הבית והביע את הערכתו: "רכזי הביטחון בישובים, כיתות כוננות, הקבטי"ם, מפקדי הכיתות, כל האזרחים הגיבורים שנלחמו פה הם הגיבורים העילאיים בשלב הראשוני שיצרו את קו הבלימה, וחלק רב מהם הצילו גם ישובים שלמים בכל גזרת העוטף". הוא שיתף על הקושי הרב לאחר שרבים מחבריו תושבי הקיבוץ נרצחו: "זה קשה. איבדתי פה לא מעט רכזי ביטחון, שהכרתי באופן אישי, ראש המועצה שגר פה והייתי בן בית אצלו, אופיר ליבשטיין, וגם חברי ומפקדי כיתות נוספים. הייתי בן בית בקיבוץ". 

זנדני שיתף על המאמצים לחיזוק העורף. אחד המאמצים הוא להוביל לרציפות תפקודית, זנדני מסביר: "שמים דגש על טיפול בתשתיות, במשק לולים - הוקם חמל יעודי רק לזה". מאמץ נוסף הוא הסיוע לחקלאים. "אנחנו רוצים לשמור על החקלאות  ולהציל את השטחים החלקאים ולשמור על המתנדבים שחלילה לא יקרה להם משהו במצב הנוכחי הזה. אנחנו עכשיו עוסקים יום וליל בשיקום העוטף. כולם רתומים ביחד רק לסייע ולעזור, מתנדבים, משרדי הממשלה השונים ופיקוד העורף שכתף אל כתף מסייע לנו".