שר הביטחון יואב גלנט נושא הערב (חמישי) דברים, זאת ביום ה-20 למלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בדרום הארץ. הצהרתו של גלנט מגיעה לאחר הצהרה נוספת שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

הצהרת גלנט, שידור באדיבות וואלה!

נתניהו מצהיר: "כולם יצטרכו לתת תשובות למחדל, גם אני"
"הבנו שאנחנו באירוע אחר": שחזור דרמטי נוסף מהקרבות מול המחבלים בעוטף

תחילה, התייחס לטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בדרום הארץ: "החמאס פתח במלחמה. זו מלחמה שלך אונס, רצח, ביזה. מלחמה שמיועדת להרתיע אותנו ולשלול את הרצון של אזרחי ישראל לחיות פה. אנחנו ננצח בה, אני יודע את זה כי כבר ב-7 וב-8 באוקטובר ראיתי את האזרחים מגינים בחירוף נפש על הילדים שלהם".

"עברנו להתקפות עוצמתיות מהאוויר, מהים ומהיבשה. חובתנו לנצח במלחמה, זה החוזה הבלתי כתוב בין מערכת הביטחון לחברה הישראלית. ננצח כדי שאזרחי ישראל יוכלו לחיות בשקט כפי שמגיע להם. התמרון יגיע, כשזה יקרה - תבינו את עוצמתו", הוסיף. 

כמו כן, התייחס גם לסוגיית החטופים: "החובה העליונה שלי היא לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים למשפחותיהם, לצד המאמץ לניצחון במלחמה. מה שיקה למדינה ב-75 השנים הבאות תלוי במידה רבה במה שיקרה בקרב הזה. כשר הביטחון אני רואה לנגד עיניי רק מטרה אחת - להביא ניצחון על האויב הקשה והרשע, הרוע בהתגלמותו". 

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

"ה-7 באוקטובר היה יום שחור. נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ובעוטף, כולם יתנו תשובות, גם אני. אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה. כעת תקפידי הוא להנהיג את העם, לאחד כוחות למען מטרה אחת - להסתער קדימה לניצחון. בכוחות משותפים ואמונה עמוקה", ציין אתמול נתניהו. 

עוד הוסיף: "אנחנו נגבה את מלוא המחיר מחמאס דאע"ש. קורא שוב לאוכלוסייה בעזה - תתפנו לדרום הרצועה. אזרחי ישראל גם בתוך סערת הקרב איננו שוכחים את הכאב העצום של האובדן של מי שנטבח בדם קר ונפלו בקרבות מול מפלצות הטרף. הממשלה תקבע ימי אבל לאומיים לאסון".