במהלך סוף השבוע העמיקו כוחות צה"ל את התקדמותם במערכה הקרקעית ברצועת עזה, זאת כשלושה שבועות מתחילת המלחמה. ראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף במיל' ישראל זיו, הגיב על השתלשלות האירועים בשיחה שקיים היום (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103FM, והתייחס לציוצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לחלוקת האחריות ערב הלחימה, שגרר ביקורת חריפה שהביאה למחיקתו, ואף להתנצלות.

בן כספית שובר שיא חדש, גם ינון מגל יכול לחייך
"חלק מהם בסכנת חיים מיידית": גוברות הדאגות למצבם של החטופים

"כשצה"ל עובד והמערכת עובדת, זה נותן תחושה יותר נוחה ובטוחה שבסוף אנחנו חוזרים לעצמנו ויודעים לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב", אמר זיו בפתח דבריו. "לוקחים את הזמן בממד קצת שונה מאירועים קודמים. פה צריך להביא תוצאה מאוד דטרמיניסטית. כתבתי לבריק שאני חושב שמה שהוא עושה לא ייעשה מבחינה אתית, אני חושב שהוא חורג מאוד מדעה מקצועית. אם הסכין שלנו לא תהיה על הצוואר של סינוואר, הוא לא ילך לשום דבר. הוא סתם משחק איתנו".

על הניסיונות להשיב את החטופים והנעדרים משבי חמאס אמר זיו: "החשיבות היא רק ההחזרה של האנשים שלנו, המחיר כלפיהם לא מעניין. נכשלנו בלהגן עליהם. אני ממש לא דואג מה יקרה עם האסירים שלהם. הם יבקשו אלף, אני שם להם אלפיים. זה בכלל לא מעניין. מה שמעניין זה להחזיר את הילדים וההורים האלה כחוב מוסרי עליון. חמאס כרגע לא מעניין אותי, אם הוא רוצה להרוויח נקודות, שירוויח. בדיוק בעוד יומיים שלושה אהרוג חלק מהאנשים הללו בעזה. צריך להמשיך להתקדם, לטובת העלאת הסיכוי של שחרור החטופים". 

דובר צה"ל חושף איך נראה דובר חמאס אבו עוביידה (צילום :דובר צה"ל)

לדברי האלוף במיל', "נצטרך לעשות אחרי המלחמה הערכה מחודשת. אי אפשר לסיים את כל המהלך המלחמתי הזה כשחיזבאללה על הגדר. זה פשוט בלתי אפשרי, אני גם לא רואה את אנשי היישובים חוזרים לשם. אני חושב שישראל צריכה להרחיק את חיזבאללה מהגדר בכל דרך. לאיראנים אין גבולות, הסיפור שלהם הוא בעיקר מול האמריקאים. עדיף שנהיה שחקן בתוך זה ולא השחקן הראשי, בטח לא כשצריך למגר את חמאס". 

באשר להלך הרוח במדינה לפני המלחמה, הדגיש ראש אגף המבצעים לשעבר: "היה לי ברור במאה אחוז, שבשנייה שקורה משהו יהיו 200 אחוזי הצטרפות. וכך קרה. לאנשים יש רפלקס מדהים להגן על המדינה שלהם, וזה עובד. הדיון היותר חשוב זה הציוץ האומלל וחסר המנהיגות. המצב הזה בו נתניהו עומד מאחוריהם ומאשים אותם זו עליבות מנהיגותית. אם יש מלחמה, תקום ותגיד שאתה נושא באחריות, זו לקיחת אחריות, וזה מה שעושים כולם".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM