לפי מקורות צבאיים, צה"ל רשם מספר הישגים מאז החלה הפעולה הקרקעית ביום חמישי לתוך השטח הפלסטיני בצפון רצועת עזה. ביממה האחרונה נכנסו הכוחות לאזור, תוך כדי פגיעה בחוליות מחבלים מהאוויר, מהקרקע ומהיבשה. בשלב השני, החלו הכוחות באמצעות פעולות הנדסיות מהירות להשתלט על שטחים נרחבים ולסרוק מבנים. ביממה האחרונה תגבר צה"ל את הכוחות בשטח הפלסטיני, והחל לעבות רצועת ביטחון שמצליחה להרחיק את חוליות הנ"ט ופצצות המרגמה.

ההרס בעזה לאחר התמרון הקרקעי (צילום :רשתות ערביות)

לפי המקורות הצבאיים, במהלך הסריקות של השטחים הבנויים אותרו עמדות צבאיות, מהן פעלו חוליות טרור שפתחו באש לעבר הכוחות המתמרנים ואותרו מנהרות, "עמוקות מאוד". בצה"ל שומרים על עמימות בכל מה שקשור לחשיפת המנהרות.

לפי אותם מקורות, בשעות האחרונות ביצעו כוחות צה"ל פשיטה לתוך השטח הפלסטיני והשמידו חוליית מחבלים. "זו הנקודה העמוקה ביותר בשטח הפלסטיני מאד פרצה המלחמה", אמר אחד מהם.

ההרס בעזה לאחר התמרון הקרקעי (צילום :רשתות ערביות)

לפי עדויות מהשטח שהגיעו מהשטח לידי וואלה!, "במסגרת פעילות קרקעית צה"ל הפעיל מסת אש ברצועת עזה שלא נראתה בהיקף הזה מאז מלחמת יום הכיפורים. לא נתקלנו עד כה בהתנגדות גדולה מאוד, עד עכשיו הם בעיקר יורים מרחוק, חוששים להסתער על הכוחות, יש מולם מסך אש מאוד גדול, אין היתקלויות מטווח קצר. אף אחד לא מזלזל באויב ולא מקל ראש בשום שלב, אבל גם לא שוכחים שמדובר במחבלים שגיבורים על תינוקות, ילדים וניצולי שואה. בינתיים הם בעיקר מנסים לפגוע בנו בירי תלול מסלול".

גורם צבאי מסכם: "הכוחות בשטח עורכים להרבה תרחישים. בכל צעד אנחנו מגיעים חזקים מאוד. ככל שנתקרב לשטחים הצפופים מאוד אנחנו מאמינים שהלחימה תהיה מורכבת, גם לזה אנו ערוכים. כמו שאמר הרמטכ"ל, אנחנו מכינים להם הפתעות".