צה"ל ושב"כ הודיעו היום (שני) כי החיילת טוראי אורי מגידיש, שנחטפה לעזה על ידי כוחות החמאס, שוחררה במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה. לפי הצבא, מגידיש נבדקה ומצבה הרפואי טוב. היא נפגשה עם קרובי משפחתה. בפעילות לקחו חלק גם כוחות ימ"מ ויחידות מיוחדות.

חרבות ברזל, היום ה-24: דיווח: התמרון הקרקעי נמשך, אזעקות בשפלה | כל העדכונים
הרצוג התראיין לתקשורת בגרמניה, וחשף פרטים פרטים על רצח שני לוק 

החיילת חולצה בפעולה קרקעית נועזת, בשיתוף פעולה בין צה"ל לשב"כ, שרבים מפרטיו עדיין חסויים. היא אותרה על ידי הכוחות כשמצבה טוב והגיעה בשמחה גדולה מאוד לביתה. ההערכה במערכת הביטחון היא שהצלחת הפעולה מייצרת מנוף לחץ נוסף על חמאס, שעדיין מחזיק בידיו ב-238 חטופים, בהם גם ילדים, נשים ומבוגרים. בין היתר ההערכה היא שקיים קשר בין הפעולה הקרקעית המוצלחת לסרטון שפרסם מוקדם יותר היום חמאס של שלוש החטופות, שנועד לייצר טרור פסיכולוגי על ישראל ומקבלי ההחלטות.

עשרות גורמים בשב"כ היו מעורבים בפעולה הנועזת וכשהסתיימה הפעולה, לפי המודיעין המדויק של השב"כ, היו גם דמעות של אושר בקרב השותפים. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הפעולה תפעיל לחץ על חמאס ותסייע בשחרור אחרים.

רבים שמחו מהידיעה על איתורה ושחרורה של החיילת, ותמכו בכוחות הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפעולת החילטץ, ואמר: "אמש שיחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל".

עוד מסר: "ולמחבלי החמאס ולדאעש אני אומר - אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו מרגלינו".

שר הביטחון יואב גלנט מסר בעקבות התר הפרסום: "בלילה הקודם שחררו כוחות צה"ל ושב"כ את החיילת אורי מגידיש, זו הוכחה נוספת של היכולת שלנו להגיע לחטופים, לחשיבות של הפעולה הקרקעית ובעיקר למחויבות שלנו כלפי כל אחד ואחת מהחטופים שנמצאים בידי ארגון הטרור חמאס". גם חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, כתב: "נמשיך לעשות כל מאמץ, בכל אמצעי, כדי להחזיר את הבנות והבנים הביתה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר: "התרגשתי לראות את החיילת אורי מגידיש שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה"ל ושב"כ. כוחות הביטחון שלנו פועלים מסביב לשעון בעזה, בצפון, ביו"ש ובכל מקום, ביבשה באוויר ובים; במסירות אינסופית, תוך סיכון חיים, בתחושת שליחות ואהבת העם והמדינה. אנחנו מחזקים אותם, מגבים אותם וסומכים עליהם".

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, בירך על חילוצה של החיילת אורי מגידיש: "אורי בבית. הכניסה הקרקעית אינה באה על חשבון החטופים, בדיוק להיפך. ככל שנעמיק - ניצור הזדמנויות להחזיר חטופים נוספים. מדינת ישראל יוזמת, לא מגיבה. המידע שנאסף, הפעולות שבוצעו והנחישות של מדינת ישראל כולה הביאו להשבתה של אורי ויביאו להשבתם של רבים נוספים. נשמח על השבתה של אורי ונמשיך להפוך כל אבן בעזה עד שנשחרר את כולם".