מלחמת חרבות ברזל: יו"ר המל"ל לשעבר, פרופ' יעקב נגל, התייחס הבוקר (שלישי) לכניסה הקרקעית של צה"ל לשטחי רצועת עזה. בריאיון לינון מגל ואמיר אביבי ב-103FM אמר כי "צה"ל נכנס לרצועה בדיוק כמו שהוא צריך, תחת ערפל ועם הפתעות. עקב בצד אגודל במקום אחד, אגרופים עמוקים במקום אחר".

גיהינום המנהרות: גורם בכיר בצה"ל חושף את הצעד הבא בעזה
מפעיל לובי באירופה: נתניהו יכפה על מצרים לקבל פליטים מעזה?

בהמשך התייחס לסוגיית המנהרות ואמר: "אסור ליפול למלכודת של כניסה למנהרות. במנהרות צריך לחנוק אותם, צריך להוציא אותם משם כמו עכברים מהחורים שלהם. להשתמש בכל האמצעים, זה לא יהיה קל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על האסטרטגיה לפירוק חמאס, אמר: "אני בכוונה אומר את זה בברוטליות: אם אפשר יהיה להציג את הראשים של סינוואר ודף על מוטות, כמו שעשו הוויקינגים בעבר, להערכתי חלק גדול ממחבלי החמאס ייכנעו", הוא הוסיף: "יספיק גם שנראה אותם מתים".

לבסוף התייחס נגל גם למתיחות המתגברת בגבול לבנון. "הצפון הוא עסק מאוד מורכב. אני חושב שחיזבאללה הוא איום הרבה יותר גדול, הוא פי עשרה יותר חזק. רדואן הוא גוף שאומן, מתאמן, רק בשביל הדבר שהרוצחים מהחמאס עשו בדרום, לבוא ולהיכנס, לבוא ולכבוש יישובים.

"אם היינו עושים פעולה מנע, אפשר היה להוריד בהפתעה 80-70 אחוז מהיכולות ולפגוע לו ברצון לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לגמור בצפון את המצב כמו שהוא. צה"ל בונה עכשיו בחוכמה רבה סוג של אזור חיץ שבו 5-4 ק"מ. כל מה שהוא חשוד, לפני שהוא פוגע בך, אתה פוגע בו".