טוראית אורי מגידיש, תצפיתנית צה"ל שנחטפה לעזה על ידי כוחות החמאס, שוחררה אתמול במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה. 

מומחה לאיראן מסביר: כרגע איראן מעודדת מהצד, זה מה שיקרה כשהזירות יתלכדו
תיעוד מזעזע: הארון שבו התחבאו שני ילדים ממחבלי חמאס

במערכת הביטחון העריכו שקיים קשר בין הפעולה הקרקעית המוצלחת לסרטון של שלוש החטופות שפרסם חמאס מוקדם יותר, ונועד לייצר טרור פסיכולוגי על ישראל ומקבלי ההחלטות.

לדברי אמיר בוחבוט, הכתב והפרשן לענייני צבא וביטחון של "וואלה!", "נעשו מאמצים ממושכים לשמור את פעולת החילוץ שלה כסודית ביותר כדי לנסות למצות מידע מודיעיני בעל ערך שיעלה בעקבות הפעולה".

"החיילת הועברה למתקן שב"כ, נבדקה על ידי צוות רפואי, ולאחר מכן נכנסה לתחקור ראשוני ולמפגש עם בכירים ביטחוניים, בהם ראש שב"כ והרמטכ"ל", אמר בוחבוט. "לאחר כמה שעות, גם הוריה הובאו בסוד הפעולה וההתרגשות החלה לגבור. כבר אז היה ברור שיהיה קושי לשמור את האירוע מאופל. בשעות הצהריים נפוצו שמועות ברשת הוואטסאפ על שחרור חיילת, וגורמי ביטחון התעלמו משאלות עיתונאים סקרנים".

בוחבוט הסביר כי "בחמאס הבינו כי בוצעה פעולה ישראלית מתחת לאף שלהם שהובילה לשחרור החיילת, והחליטו להגיב לאירוע, שהעריכו שייצור מן הסתם תהודה בחברה הישראלית. לכן הם צילמו סרטון קורע לב ומעורר דאגה של שלוש החטופות והפיצו אותו ברשתות".

אורי מגידיש וסבתה מתאחדות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הוא אמר כי "כמה סיבות הובילו את השב"כ וצה"ל לפרסם הודעה מצומצמת בשעה 18:24, כולל תמונה משפחתית, לגבי חילוצה מהשבי של מגידיש", והוסיף כי "כרגע הם עדיין מתאמצים לשמור את דרכי הפעולה ועדותה של החיילת תחת עמימות, כולל את פרטי החקירה הראשונית. בימים הקרובים החיילת תעבור תחקור נוסף".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]